أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۳۳۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
قهوه فوری در خیلی از نقاط دنیا متداول است و شاید حتی بیشتر از ۵۰ درصد از مصرف کلی قهوه را در برخی کشورها شامل می شود. تهیه قهوه فوری، ارزان تر و ساده تر از قهوه معمولی هم هست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تبیان: همان طور که این روزها گفته می شود، نوشیدن قهوه به طور مرتب فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما آیا قهوه فوری هم به همان اندازه این فواید را دارا است؟

قهوه، تنها بزرگ ترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی مدرن است. این محتوای غنی آنتی اکسیدان مزایای زیادی برای ما دارد. قهوه فوری نیز مانند قهوه معمولی دارای آنتی اکسیدان های قوی می باشد، حتی مطالعات نشان داده قهوه فوری ممکن است آنتی اکسیدان های خاصی را بیشتر از سایر انواع آن داشته باشد که دلیلش هم شیوه فرآوری آن است. ضمناً یک فنجان استاندارد قهوه تنها 4 کالری دارد و مقادیر کمی پتاسیم، منیزیم و نیاسین (ویتامین ب 3) نیز در آن موجود است.
قهوه فوری کمی کافئین کمتری دارد


کافئین، متداول ترین محرک در دنیاست و قهوه بزرگ ترین منبع غذایی آن است. اما قهوه فوری به طور کلی نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارد. یک فنجان قهوه فوری 30 تا 90 میلی گرم کافئین دارد در حالی که یک فنجان قهوه معمولی 70 تا 140 میلی گرم کافئین دارد. از آنجایی که افراد حساسیت های متفاوتی نسبت به کافئین دارند، قهوه فوری می تواند گزینه بهتری برای آنهایی باشد که لازم است مصرف کافئین شان را کم نمایند. قهوه فوری به صورت بدون کافئین هم وجود دارد.
کافئین زیاد می تواند باعث اضطراب، اختلال خواب، بی قراری، ناراحتی معده، رعشه و ضربان تند قلب شود.
قهوه فوری آکریلامید بیشتری دارد
قهوه فوری کافئین کمتر و آکریلامید بیشتری نسبت به قهوه معمولی دارد، اما آنتی اکسیدان هایش به همان اندازه است

آکریلامید، یک ماده شیمیایی مضر است که وقتی دانه های قهوه برشته می شوند تشکیل می گردد. این ماده شیمیایی به طور معمول در غذاهای زیادی وجود دارد، همچنین در دود سیگار، لوازم خانگی و محصولات بهداشتی شخصی. قهوه فوری ممکن است دو برابر قهوه تازه حرارت دیده آکریلامید داشته باشد. بیش از حد در معرض آکریلامید بودن می تواند به سیستم عصبی آسیب زده و ریسک سرطان را افزایش دهد. با این وجود، مقدار آکریلامیدی که از طریق تغذیه و قهوه تهدیدتان می کند، بسیار کمتر از مقداری است که مضر باشد. بنابراین نوشیدن قهوه فوری نمی تواند باعث آسیب شود.
قهوه فوری مانند قهوه معمولی فواید زیادی برای سلامتی دارد

نوشیدن قهوه بسیار مفید است و قهوه فوری هم حاوی همان آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که قهوه معمولی دارد.
* کافئین عملکرد مغز را تقویت می کند.
* کافئین می تواند متابولیسم را افزایش دهد و چربی سوزی بیشتری برایتان داشته باشد.
* قهوه، ریسک بیماری های عصبی تحلیل برنده یا همان نورودژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.
قهوه فوری

* قهوه می تواند به کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم کمک نماید.
* قهوه و کافئین می توانند ریسک بیماری های کبدی مانند سیروز و سرطان کبد را کم کنند.
* قهوه به کاهش ریسک افسردگی و خودکشی کمک می کند.
* نوشیدن قهوه باعث طول عمر می شود.
با این حال، مهم است که یادتان باشد بسیاری از این مطالعات شهودی هستند و نمی توانند ثابت کنند که قهوه سبب کاهش ریسک بیماری ها می شوند، فقط مشاهده شده آنهایی که عادت به نوشیدن قهوه دارند کمتر بیمار می شوند.
اگر در مورد مقدار قهوه ای که می نوشید تردید دارید باید بدانید مصرف روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه فوری خوب است. مطالعات نشان داده این مقدار، بهترین نتیجه را برای کاهش احتمال بیماری ها دارد.
آیا باید قهوه فوری بنوشید؟

قهوه فوری، سریع و ساده است و نیاز به قهوه ساز ندارد. همچنین ماندگاری طولانی تری داشته و ارزان تر از قهوه معمولی هم هست. بنابراین در سفر و یا هنگام کمبود وقت، انتخاب مناسب تری است. قهوه فوری کافئین کمتر و آکریلامید بیشتری نسبت به قهوه معمولی دارد، اما آنتی اکسیدان هایش به همان اندازه است.
به طور کلی، قهوه فوری، یک نوشیدنی سالم و کم کالری بوده و مانند سایر انواع قهوه، فواید زیادی برای سلامتی دارد. فقط مراقب باشید که در دام اعتیاد به قهوه نیفتید و بدانید که همان قدر که نوشیدن 2 تا 3 فنجان قهوه در روز مفید است، زیاده روی در مصرف آن اصلا توصیه نمی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها