أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۳۴۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر غارت ۲ میلیارد دلاری پسابرجامی با واکنش قاطع ایران مواجه نشود، باب غارت باز خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، بر اساس اطلاعات موثق در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیارد دلار حکم قضایی دادگاههای آمریکا در خصوص دریافت غرامت از ایران صادر شده.

آخرین این احکام، پرداخت ۱۰ میلیارد دلار بابت دخالت ایران در حادثه یازده سپتامبر است!

خطرناک اینکه برخی پولهای ایران در خارج از آمریکا نیز بر اساس همین احکام قضائی (غیر قانونی) توقیف شده که از جمله اون ۲ میلیارد دلار در کشور لوکزامبورگ است.

اگر ایران سکوت کند (مثل وضعیت فعلی) امکان تسری موضوع هست. بابش باز میشود و همه پولها به نوبت توسط آمریکاییها برداشت خواهد شد. پسابرجام پولها آزاد نمیشود، بلکه خورده میشود!!

چکار باید کرد؟
ایران میتونه بر اساس قانون «صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولتهای خارجی» مصوب مجلس شورای اسلامی در سال۷۸ مقابله به مثل کنه. تاکنون شکایت دریافت ۶ میلیارد دلار خسارت بخاطر اقدامات تروریستی آمریکا در دادگاههای داخلی مطرح شده که البته ظاهرا قوه قضائیه هنوز به حکم نهایی نرسیده است!

حداقل نتیجه راهکار فوق عملیات روانی است که البته میتواند در عمل هم اجرا بشود.

اعلام نقض برجام هم اگرچه مانع حقوقی داره اما بالاخره یک راهکار برای اعمال فشار می باشد، ایجاد مطالبه عمومی برای مقابله به مثل و برخورد قاطع و بازدارنده ضروری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها