أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۳۴۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
كره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام كرد كه كره شمالی در دومین پرتاب موشك بالستیك مدل «موسودان» خود از نوع میان برد ناموفق بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، ارتش كره جنوبی ساعتی پیش در بیانیه ای اعلام كرد كه موشك مذكور ساعت 6 و 40 دقیقه بامداد امروز به وقت محلی پرتاب شده است.
كره تاكید كرده است كه این موشك میان برد كه احتمالا 300 كیلومتر برد داشته چندین ثانیه پس از پرتاب منفجر شده و در آزمایش ناموفق مانده است.
خبرگزاری یونهاپ گزارش كرده است كه ارتش های كره و آمریكا اكنون در حال ارزیابی دقیق داده ها در ارتباط با این موشك هستند.
این هفته گزارش شده بود كه كره شمالی خود را برای پرتاب یك فروند موشك مدل موسودان آماده كرده است.
پیش بینی ها بر این بود كه این پرتاب تا قبل از برگزاری اجلاس بزرگ حزب حاكم كارگر در ماه می انجام می شود.
كره شمالی در ماه جاری میلادی برنامه پرتاب موشكی موسودان را طراحی كرد و دو فروند از این موشك را در شهر بندری «وون سان» در شرق این كشور مستقر كرد.
چند روز بعد از اعلام این برنامه، خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی و دیگر رسانه های گروهی منطقه گزارش كردند كه در 15 آوریل كره شمالی یكی از موشك های میان برد موسودان را پرتاب كرده است.
البته مدتی بعد وزارت دفاع كره تصریح كرد كه اگرچه كره شمالی پرتاب های موشكی مختلفی انجام می دهد اما پرتاب موسودان ناموفق بوده و موشك چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شده است.
كره شمالی در سالگردهای مختلف بخصوص در ارتباط با رهبران فقید این كشور دست به آزمایش های موشكی و هسته ای زده است.
وزارت دفاع كره امروز در بیانیه ای خاطر نشان كرده بود كه كره احتمال می دهد كره شمالی دست به پرتاب یك فروند موشك بالستیك از نوع موسودان بزند و حالا می گوید موشك دوم هم به سرنوشت موسودان اول مبتلا و مدتی پس از پرتاب منفجر شده است.
كره شمالی مدتی است در حال آزمایش بر روی موشك های بالستیك است كه قابلیت حمل كلاهك های هسته ای داشته باشد.
موشك موسودان قبلی كره شمالی كه اولین پرتاب پس از آرایش این مدل موشك ها در سال 2007 میلادی محسوب می شود‌، مصادف با یكصد و چهلمین سالگرد تولد «كیم ایل سونگ» بنیانگذار این كشور در اوسط ماه جاری میلادی پرتاب شد.
موشك های بالستیك دوربرد موسودان كره شمالی سه تا چهار هزار كیلومتر برد دارد و می تواند پس از عبور از آسمان كره و ژاپن پایگاه آمریكا در جزیره «گوام» را هدف قرار دهد.
پیش بینی می شود كه كره شمالی نزدیك به 50 فروند از این موشك ها در اختیار داشته باشد.
«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین امروز در سخنرانی خود در اجلاس وزیران خارجه سیكا در پكن گفت كه چین اجازه نخواهد داد منطقه شبه جزیره كره وارد جنگ شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها