أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۳۴۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک افسر پلیس آمریکا چهارشنبه شب نوجوانی 14 ساله را در شهر بالتیمور به ضرب گلوله به شدت مجروح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک نوجوان آمریکایی عصر روز گذشته هدف گلوله یک افسر پلیس شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «بالتیمور سان»، پلیس می‌گوید «دیدریک کالوین» 14 ساله به هنگام رویارویی به پلیس یک اسلحه بادی به دست داشته و به همین جهت افسران پلیس تصور کرده‌اند که او مسلح است.

این حادثه زمانی رخ داد که دو افسر لباس شخصی با خودروی بدون آرم پلیس به این نوجوان نزدیک شدند و وی پا به فرار گذاشت.

با وجود شلیک چند باره به سمت این نوجوان که پشت به پلیس در حال فرار بوده، او خوش‌شانس بوده و گلوله‌ها به پا و بازروی او برخورد کرده و احتمالا زنده می‌ماند.

«کوین دیویس» بازرس پلیس بالتیمور به دفاع از اقدام افسران پرداخته و گفته است که اسلحه بادی این نوجوان «شبیه به» سلاح واقعی بوده است.

دیویس گفته است: «افسران پلیس به هیچ وجه نمی‌توانستند تشخیص دهند که این یک اسلحه واقعی نیست، چون خیلی شبیه اسلحه واقعی است.»

«وولدانا یانگ» مادر نوجوان مجروح می‌گوید زمانی که برادر بزرگتر دیدریک به خانه دویده و موضوع را به او اطلاع داده، به خیابان رفته و پسرش را دیده که غرق در خون روی زمین افتاده است.

یانگ رفتار پلیس با خود را «تحقیر آمیز» خوانده و می‌گوید پیش از آنکه بتواند به ملاقات فرزندش برود، از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.

دو سال قبل هم تیراندازی یک افسر پلیس به سمت «تامیر رایس» 14 ساله در شهر کلیولند به مرگ این نوجوان سیاه‌پوست منجر شد. در پی مرگ وی، هفته‌ها تظاهرات‌هایی علیه خشونت‌ پلیس به خصوص علیه سیاه‌پوستان به راه افتاد.

روزنامه گاردین که شمار کشته‌های تیراندازی‌های پلیس آمریکا را دنبال می‌کند، نوشته است که تنها در سال 2015 دستکم 1134 نفر به ضرب گلوله نیروهای انتظامی آمریکا کشته شده‌اند. در حالی که مردان سیاه‌پوست بین سن 15 تا 34 سال تنها 2% جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، 15% قربانیان تیراندازی‌های پلیس از این گروه بوده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها