يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۳۴۹۶
زمان انتشار: ۰۲:۳۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
نگاهی به اتفاقات لیگ برتر؛
درفاصله دو هفته مانده تا پایان رقابت‌های فوتبال لیگ برتر، سه تیم مدعی قهرمانی روی یک خط قرار گرفتند اما فرصت در اختیار استقلال است تا با پیروزی در دو دیدار آینده جام را بالای سر ببرد.
به گزارش پایگاه 598، هفته بیست و هشتم از پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در شرایطی عصر پنجشنبه با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد که دیدار تیم های فولاد و استقلال اهواز به روز شنبه موکول شد. دیداری که البته در تعیین تکلیف تیم های قهرمان و سقوط کننده تاثیری ندارد چرا که استقلال اهواز پیش از این سقوطش را به لیگ دسته اول قطعی کرده بود و فولاد هم تا حدود زیادی از منطقه خطر فرار کرده بود.

استقلال در بهترین زمان برد
شاگردان پرویز مظلومی که به خاطر شکست در دربی تحت فشار بودند و انتقادات زیادی را هم به جان خریدند، پس از آنکه فولاد را شکست دادند در بهتری زمان ممکن برابر سایپا هم به پیروزی رسیدند تا هم امتیاز با پرسپولیس و استقلال خوزستان به خاطر تفاضل گل بهتر مجددا به صدر جدول برگردند. حالا آبی های تهران فرصت قهرمانی را در اختیار دارند و در صورتی که بتوانند همین روند را حفظ کنند و دو دیدار آینده را با پیروزی پشت سر بگذارند شانس نخست قهرمانی خواهند بود.

شکست غافلگیر کننده پرسپولیس
شاگردان برانکو ایوانکوویچ که رکوردهای خوبی را از خود در لیگ برتر به جا گذاشته بودند و ۲۱ هفته بود نباخته بودند، با شکستی غافلگیر کننده ای که برابر نفت داشتند همه رکوردهایی که از خود برجای گذاشته بودند را از دست دادند. حالا آنها که با پیروزی در دربی صدرنشین شده بودند با سقوطی دو پله ای به رده سوم رفتند. با این حال هنوز شانس قهرمانی را دارند اما دیگر این شانس مثل گذشته در اختیار خودشان نیست.

استقلال خوزستان دست بردار نیست
شاگردان عبدالله ویسی که بدون شک پدیده پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر هستند، بازهم به یک پیروزی خوب دست یافتند تا همچنان یکی از سه شانس قهرمانی این مسابقات به شمار بروند. آنها حالا تیم دوم جدول هستند و با استقلال تهران و پرسپولیس در یک رده امتیازی قرار دارند.

قعر جدول هم پرابهام باقی ماند
در انتهای جدول هم اوضاع خیلی مشخص نشد و کار به دو هفته پایانی کشید تا تکلیف دو تیم دیگر سقوط کننده مشخص شود. استقلال اهواز که روز پنجشنبه دیدارش به شنبه موکول شد، از قبل سقوط خود به لیگ دسته اول را قطعی کرد. با این حال سیاه جامگان، راه آهن و ملوان گزینه های دیگر سقوط بودند که با شکست هر سه، کار برای تعیین دو تیم سقوط کننده دیگر به دو هفته اخر کشیده شد. از بین این سه، دو تیم دیگر به همراه استقلال اهواز راهی لیگ دسته اول خواهد شد.

نتایج دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر به شرح زیر است:

* استقلال خوزستان ۳ - راه‌آهن یک
- گل ها: فرشاد جان فزا(۲۰) و رحیم زهیوی(۲۹و ۶۷) برای استقلال خوزستان - مجید حسینی(۲۳) برای راه آهن

* پرسپولیس صفر - نفت تهران ۲
گل: وحید امیری(۸۳) و مجتبی حقدوست(۹۲)

* سپاهان ۲ - گسترش فولاد تبریز یک
گل ها: امین منوچهری(۳۸) و علی کریمی(۸۸) برای سپاهان - داریوش شجاعیان(۸۲ - پنالتی) برای گشترش

* پدیده خراسان صفر - ذوب‌آهن اصفهان یک
گل:
مهدی رجب زاده ۷۲

* فولاد خوزستان - استقلال اهواز (به روز شنبه موکول شد)

* صبای قم یک - سیاه‌جامگان مشهد صفر

گل: کورده - بازیکن حریف(۳۹)

* تراکتورسازی ۴ - ملوان بندرانزلی ۲
گل ها: فرزاد حاتمی(۸ و ۴۵)، سروش رفیعی(۵۶) و بخیتار رحمانی(۶۱) برای تراکتورسازی - رضا درویشی(۱۰) و محمدحسین کنعانی زادگان(۶۷) برای ملوان

* سایپا یک - استقلال ۲
گل ها: علی قلی زاده(۶۴) برای سایپا - امید ابراهیمی(۵۲ - پنالتی) و پروپیچ(۸۱) برای استقلال

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته بیست و هشتم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها