أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۳۵۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
از عدم پایبندی طرف آمریکایی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای؛
اگر تا چند ماه پیش منتقدان داخلی تعهدات ایران در مقابل تعهدات 1+5 در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نابرابر و ناهمگون می‌خواندند، اکنون طرف غربی با گذشت بیش از صد روز از آغاز انجام تعهداتش، از زیر بار همان تعهدات نیز شانه خالی کرده است. همین مساله نیز انتقادات بسیاری را در ایران به دنبال داشته است.
به گزارش پایگاه 598، در تازه‌ترین این انتقادات آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی، از مراجع عظام تقلید با اشاره به روایات دینی گفت: اگر کشور ما به تعهدات خود عمل کند و آنها به آنچه گفته بودند عمل نکنند، این بردگی است.

وی که در بیست و دومین اجلاس سالانه جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم  سخن می‌گفت، افزود: داشتن رهبر خوب یکی از عوامل حفظ نظام است و برای پایداری حکومت باید مردم در صحنه حضوری فعال داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دعا کردن برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و حفظ نظام خوب است، افزود: دعا به تنهایی کافی نیست بلکه مردم باید در صحنه‌های مختلف حضوری فعال داشته باشند و در این زمینه مسؤولان وظیفه دارند سطح فکری و اعتقادی افراد جامعه را تقویت کنند.  به گزارش تسنیم، وی بیان کرد: مردم از ارکان سیاست هستند و اگر فهم و درک آنها در حوزه‌های مختلف گسترش پیدا نکند، حتی اگر امام علی(ع) هم حاکم جامعه اسلامی باشد، خطر در کمین است و نمی‌توان جامعه را به هدف‌های خود رساند. 

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه نقش تاثیرگذاری در افزایش حضور مردم در صحنه‌های اجتماعی دارند و در این راه استفاده از سفارش‌های قرآن کریم بسیار راهگشاست.  آیت‌الله جوادی آملی گفت: دشمنان در طول تاریخ با هجمه‌های مختلفی همچون جنگ تحمیلی و جنگ‌های نیابتی در فکر نابودی انقلاب اسلامی بودند که به دلیل حضور مردم در صحنه در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند و حیف است به خاطر کوتاهی‌ها به این نظام خدشه‌ای وارد شود. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره پیمان با غرب فرمودند تا جایی به تعهدات خود عمل کنید که طرف مقابل عمل می‌کند چرا که براساس روایات اگر کشور ما به تعهدات خود عمل کند و آنها به آنچه گفته بودند عمل نکنند، این بردگی است. 

به گزارش «وطن امروز»، برنامه جامع اقدام مشترک 23 تیرماه سال گذشته به امضای طرف ایرانی و 1+5 رسید. براساس این سند، ایران باید در ابتدا اقدامات اجرایی همچون کاستن از ظرفیت غنی‌سازی، پر کردن قلب رآکتور  اراک با بتن و... را انجام می‌داد. پس از انجام این اقدامات و راستی‌آزمایی آن از سوی آژانس، تعهدات اجرایی طرف غربی آغاز می‌شد. زمستان سال گذشته آغاز فاز اجرایی تعهدات طرف غربی بود. از آن روز بیش از یکصد روز گذشته است اما در حوزه عمل اتفاق ملموسی نیفتاده و براساس آنچه جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است، ایران تنها به 3 میلیارد دلار از دارایی‌های خود دست یافته است. این رقم در حالی است که به‌تازگی دادگاه عالی آمریکا طی حکمی 2 میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان را به بهانه کشته شدن سربازان آمریکایی در لبنان، مصادره کرده است. با کارشکنی طرف غربی در انجام تعهداتش براساس برجام، دولت یازدهم در وضعیت ناپایداری قرار گرفته است. طی 3 سال گذشته دولت تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد مذاکرات هسته‌ای گذاشت و با اعتماد به طرف غربی، به دنبال توسعه برون‌زا بود. در همان ایام بسیاری از دلسوزان نظام به دولت توصیه کردند در مذاکرات نسبت به خدعه طرف غربی هوشیار باشد. یکی از این افراد، آیت‌الله جوادی‌آملی بود. وی کمتر از یک هفته پس از امضای توافق ژنو، در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که برای ارائه گزارش توافق ژنو به قم سفر کرده بود، از تجربه‌های تلخ مردم ایران از آمریکا همچون کودتای 28 مرداد 32 گفت و افزود: آمریکایی‌ها خیال نکنند اگر ما با آنها مذاکره کردیم و دست دادیم یعنی اینکه به آنها اعتماد داریم بلکه این از ادب، درایت و عقلانیت ماست که انسان مذاکره کند، دست بدهد و بعد انگشتانش را بشمرد! وی افزود: این نظام، نظامی الهی است لذا هرگز زیر بار ظلم نمی‌رویم و آزادانه زندگی می‌کنیم و در عین حال که حقوق دیگران را به رسمیت می‌شناسیم دنیا نیز باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.

استاد عالی حوزه علمیه قم به بیان حدیثی از حضرت امیر علیه‌السلام پرداخت و تصریح کرد: حضرت امیر علیه‌السلام می‌فرمایند: اگر کسی حق دیگری را به رسمیت بشناسد و آن دیگری حق او را به رسمیت نشناسد، این بردگی است و دین با بردگی موافق نیست. آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: ما در 8 سال دفاع‌مقدس به جهان ثابت کردیم هیچ ترسی از دنیا نداریم، لیکن رعایت ادب یک وظیفه بین‌المللی و از دستورات رسمی دین مبین اسلام است لذا ما با دنیا با رعایت ادب و در عین حال عاقلانه و عالمانه تعامل می‌کنیم. استاد عالی حوزه علمیه قم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را به هوشیاری در برابر دشمن توصیه و خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای همواره با مسؤولان دلسوز نظام بویژه مقام معظم رهبری مشورت کنید و همواره یک گروه از دانشمندان و متخصصان هسته‌ای را در کنار تیم مذاکره‌کننده داشته باشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها