أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۳۷۳۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
پاول والریویچ دوروف بنیان گذار مشهورترین شبکه اجتماعی روسیه VKontakte (مشابه فیسبوک) و اپلیکیشن پیام رسان محبوب تلگرام برای نخستین بار در لیست ۲۰۰ تاجر ثروتمند روسیه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، ثروت دوروف در حدود ۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است و در رتبه ی ۱۳۵ ام قرار دارد. پاول ۳۲ سال دارد و مارک زاکربرگ روسیه لقب گرفته است. او با سود ۲۶۰ میلیون دلاری حاصل از شبکه ی اجتماعیVKontakte تلگرام را خلق کرد و تلگرام با ۱۰۰ میلیون کاربر موفقیت جدیدی برای او به ارمغان آورد.

دوروف به خاطر سبک خاص زندگیش شناخته شده است او فقط لباس های مشکی می پوشد و دائما در حال سفر به دور دنیاست. روزی در حالیکه که با پول هایش موشک درست کرده بود همه ی آنها را از پنجره بیرون ریخت.

موفقیت تلگرام با وجود صرف هیچگونه بودجه ای برای بازاریابی به دست آمده است. تلگرام یک اپلیکیشن رایگان باقیمانده است و مدل درآمدی آنها مدل تجارت مبتنی بر کمک های مالی است.

به گفته‌ی این کمپانی: ما به پیام رسانی امن و صد در صد رایگان اعتقاد داریم، کمپانی های بازرگانی دائما برای کسب سود مالی خود به تراضی مشغول هستند به همین خاطر است که تلگرام را یک پروژه ی غیر بازرگانی کردیم. تلگرام به دنبال کسب سود نیست ما هیچوقت تبلیغات نمی فروشیم و سرمایه گذاری های خارجی را قبول نمی کنیم و این کمپانی قابل فروش نیز نیست. ما به دنبال ساخت پایگاه کاربری نیستیم.

پاوول دوروف تلگرام را با کمک های سخاوتمندانه ی صندوق Digital fortress بنیان گذاشته و به همین دلیل پول مورد نیاز برای ادامه ی راه را در اختیار داریم. اگر هیچ پولی در اختیار نداشته باشیم از کاربران کمک می گیریم یا گزینه های پرداختی غیر ضروری اضافه می کنیم.

پاوول در آغاز کار ۱ میلیون دلار از اموال خود را به صورت ماهیانه صرف پشتیبانی از این پروژه کرد. او در گفتگویی با مجله ی Fortune گفت: ما چندین سال به دنبال سرمایه‌گذار می گشتیم اما طبق گفته ی وب سایت تلگرام: سود هدف اصلی ما نیست و امنیت اطلاعات  اولویت ماست.
منبع: themoscowtimes businessofapps

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها