يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۳۷۴۱
زمان انتشار: ۲۲:۱۱     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
"عبدالقادر مؤمن" سرکرده شاخۀ گروه تروریستی داعش در سومالی است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ انگلیس روز شنبه فاش کرد که "عبدالقادر مؤمن" قبلا در یکی از مساجد لندن، مبلغ بود.

به نوشته این روزنامه، عبدالقادر که به دلیل رنگ کردن ریش خود با حنا معروف شده است، پس از آنکه نهادهای امنیتی انگلیسی او را به اتهام تبلیغ تفکرات افراطی بین جوانان بازجویی کردند، به سومالی گریخت.

شغل قبلی سرکردۀ ریش قرمز داعش +عکس

دیلی تلگراف خاطرنشان کرد، پس از مدتی ویدیویی از عبدالقادر در شمال سومالی منتشر شد که از تشکیل گروه مسلح جدیدی خبر داد.

وی در آن ویدیو با ابوبکر بغدادی سرکرده داعش بیعت کرد.

این روزنامه همچنین عبدالقادر را با پروندۀ قتل یک نظامی انگلیسی در سال 2013 مرتبط دانست.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ به عقیده کارشناسان این گروه تروریستی با عقاید وهابی و افراطی خود به دنبال تخریب چهره اسلام در دنیا است. "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.


منبع: العالم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها