أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۳۸۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
برگزاری نشست فوری رهبران ائتلاف ملی(شیعیان) در منزل ابراهیم الجعفری و درخواست ایاد علاوی رئیس ائتلاف الوطنیه برای تشکیل دولت نجات ملی از جمله خبرهای مربوط به عراق است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، ایاد علاوی رئیس ائتلاف الوطنیه گفت با توجه به پیامدهای اوضاع هیچ راهی در برابر ما جز رفتن به سمت ریاست جمهوری برای ایجاد حل سیاسی و امنیتی با هدف حفظ امنیت و ثبات از طریق اتخاذ گزینه‌های متعدد از جمله تشکیل دولت نجات ملی وجود ندارد.

بر اساس بیانیه‌ای که الفرات منتشر کرده است، علاوی گفته است بدیهی است که روند سیاسی پس از ناتوانی دولت در انجام اصلاحات دلخواه به بن بست رسیده است و ریاست پارلمان به طور پیاپی مشروعیت خود را از دست داده است.

الجبوری: ما در اتخاذ تصمیم مناسب برای نجات کشورمان تردید نخواهیم کرد

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق هم تاکید کرد در گرفتن تصمیم مناسب با تمام شرکا برای نجات میهن خود از افتادن در باتلاق هرج و مرج تردید نخواهیم کرد.

الجبوری با بیان این‌که اصلاح را بهترین راه برای متقاعد کردن ملت عراق می‌داند، از تمام رهبران مردمی از جمله مقتدی صدر خواست که تظاهرات‌کنندگان را مدیریت کنند و اجازه ضرر رساندن به اموال عمومی را ندهند.

وی تاکید کرد حفظ روند سیاسی یک ضرورت اساسی و واجب است، باید از این مسئله برحذر باشیم که داعش منتظر از هم گسستگی امور است تا بار دیگر دست به توسعه‌طلبی بزند و ما نباید اجازه چنین کاری را به این گروه بدهیم.

نشست فوری رهبران ائتلاف ملی در منزل ابراهیم الجعفری

شب گذشته رهبران ائتلاف ملی عراق(شیعیان) به منزل ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف رفتند تا تحولات اخیر و حمله تظاهرات کنندگان به منطقه الخضراء را بررسی کنند.

اظهارات عضو دولت قانون

محمد العقیلی عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی به المیادین گفت آنچه در پارلمان می‌گذرد، از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود مسئولیت بروز حوادث اخیر بر عهده سلیم الجبوری است که به درخواست نمایندگان اعتنا نکرد.

وی گفت اگر فراکسیون‌های سیاسی با هم وارد مذاکره نشوند، پیامدهای خطرناکی ممکن است رخ دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها