أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۳۹۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
«میوه» لوزان، ژنو، برجام که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت مرحله به مرحله قصد چیدن آن را برای بهره‌برداری‌های انتخاباتی داشتند، در نهایت «نارس» ماند و حامیان دوآتشه آن در انتخابات مجلس دهم یا GAME OVER شدند و یا ریزش آرا داشتند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای  اسلامی 7 اسفند‌ماه و دور دوم آن نیز در برخی از حوزه‌های انتخابیه 10 اردیبهشت برگزار و تکلیف متساجرنشینان 4 ساله بهارستان مشخص شد.

در انتخابات دو نوبتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 125 کرسی را اصولگرایان، 113 اصلاح‌طلبان، مستقلین به همراه 5 کرسی مربوط به اقلیت‌های مذهبی 41 و 10 کرسی را اعتدال گرایان به دست گرفتند و طبق این آمار چینش غالب مجلس دست‌نخورده یا به تعبیر دیگر «بکر» باقی ماند و اصولگرایان همچنان در اکثریت مجلس خواهند بود.

هرچند آرایش سیاسی مجلس دهم نسبت به مجلس نهم و هشتم دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است اما تم(THEME) غالب مجلس دهم (اصولگرایی) نسبت به دولت حاکم، اتفاقی نادر پس از انقلاب است چرا که دولت یازدهم برخلاف دولت‌های کارگزاران، دوم خرداد، عدالت و مهرورزی که مجالس را به نوعی با خود همراه کردند، نتوانست در این مسیر پیروز باشد.

میوه لوزان، ژنو، برجام که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت مرحله به مرحله قصد چیدن آن را برای بهره‌برداری‌های انتخاباتی داشتند، در نهایت «نارس» ماند و حامیان دوآتشه آن در انتخابات مجلس دهم یا GAME OVER شدند و یا ریزش آرا داشتند در حالی که منتقدان پرو پا قرص برجام با گرفتن تائید دوباره از ملت بر کرسی‌های مجلس دهم هم تکیه خواهند زد.

آنچه در ادامه می‌آید جدول آماری استان‌ها به تفکیک حوزه انتخابیه و گرایش سیاسی نمایندگان است.

برای دسترسی سریع به جدول تفکیکی می‌توانید بر روی نام استان مورد نظر خود کلیک کنید.

در حال حاضر اصولگرایان اکثریت آرا در 15استان (آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمانشاه، گیلان، لرستان، هرمزگان، همدان)، اصلاح‌طلبان 13 استان (آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر،تهران، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی، یزد) مستقیلن 1 استان (کردستان) را ازآن خود کردند و در 3 استان (ایلام، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویر احمد) هیچ‌کدام از گرایش‌های سیاسی نتوانستند اکثریت کرسی‌های این استان را به دست آورند؛ همچنین جریان اعتدال در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی متاسفانه نتوانست اکثریت آرای حتی یک استان را به دست بگیرید.

در جدول زیر که به ترتیبت حروف الفبا تنظیم شده است اصولگرایان با رنگ زرد، اصلاح طلبان با رنگ آبی، اعتدالیون بنفش و مستقلین بدون رنگ و بینابین به رنگ قرمز مشخص شده‌اند.

استان آذربایجان شرقی 13 حوزه انتخابیه  و 19  نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
9 5 4 1

 

استان آذربایجان غربی 9 حوزه انتخابیه  و 12  نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
3 6 3 0

 

استان اردبیل 5 حوزه انتخابیه  و 7 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
2 5 0 0

 

استان ایلام 2 حوزه انتخابیه  و 3 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ‌کدام از گرایش‌های سیاسی نتوانستند اکثریت کرسی‌های این استان را به دست آورند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
1 1 1 0

 

استان اصفهان 15 حوزه انتخابیه  و 19 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند؛ گفتنی است تکلیف منتخب پنجم اصفهان در میان دوره‌ای مشخص خواهد شد.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
12 3 3 0

 

استان البرز 2 حوزه انتخابیه  و 3 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرا به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
3 0 0 0

 

استان بوشهر 4 حوزه انتخابیه  و 4 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
1 2 1 0

 

استان تهران 6 حوزه انتخابیه  و 35 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
2 30 0 3

 

استان چهار محال و بختیاری 4 حوزه انتخابیه  و 4 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
0 3 1 0

 

استان خراسان جنوبی 4 حوزه انتخابیه  و 4 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
4 0 0 0

 

استان خراسان رضوی 12 حوزه انتخابیه  و 18 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
9 8 1 0

 

استان خراسان شمالی 3 حوزه انتخابیه  و 4 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ‌کدام از گرایش‌های سیاسی (بینابین) نتوانستند اکثریت کرسی‌های این استان را به دست آورند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
2 2 0 0

 

استان خوزستان 14 حوزه انتخابیه  و 18 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
13 2 2 1

 

استان زنجان 4 حوزه انتخابیه  و 5 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
3 1 1 0

 

استان سمنان 4 حوزه انتخابیه  و 4 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
3 1 0 0

 

استان سیستان و بلوچستان 6 حوزه انتخابیه  و 8 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
4 2 2 0

 

استان فارس 15 حوزه انتخابیه  و 18 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
5 7 4 2

 

استان قزوین 3 حوزه انتخابیه  و 4 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
1 3 0 0

 

استان قم 1 حوزه انتخابیه  و 3 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
3 0 0 0

 

استان کردستان 5 حوزه انتخابیه  و 6 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را مستقلین به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
0 0 6 0

 

استان کرمان 9 حوزه انتخابیه  و 10 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
4 5 0 1

 

استان کرمانشاه 6 حوزه انتخابیه  و 8 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
7 0 0 1

 

استان کهگیلویه و بویر احمد  3 حوزه انتخابیه  و 3 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ‌کدام از گرایش‌های سیاسی (بینابین) نتوانستند اکثریت کرسی‌های این استان را به دست آورند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
1 1 1 0

 

استان گلستان 6 حوزه انتخابیه و 7 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
1 4 2 0

 

استان گیلان 11 حوزه انتخابیه و 13 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
8 3 1 1

 

استان لرستان 7 حوزه انتخابیه  و 9 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
6 1 2 0

 

استان مازندران 9 حوزه انتخابیه  و 12 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
5 6 1 0

 

استان مرکزی 6 حوزه انتخابیه  و 7 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
3 4 0 0

 

استان هرمزگان 3 حوزه انتخابیه  و 5 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
3 2 0 0

 

استان همدان 7 حوزه انتخابیه  و 9 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصولگرایان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
7 2 0 0

 

استان یزد 4 حوزه انتخابیه  و 4 نماینده دارد که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اکثریت کرسی‌های این استان را اصلاح‌طلبان به دست آوردند.

اصولگرا اصلاح‌طلب مستقل اعتدال
0 3 1 0



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
افرین باید گفت بر مردم کرمانشاه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها