يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۰۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سیروس الوند با اشاره به اینکه قرارنیست کارگردانی نمایشی را برعهده داشته باشد، عنوان کرد از بازیگران با استعداد تئاتر برای حضور در سریالش استفاده خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سیروس الوند نویسنده و کارگردان سینما درباره حضورش در عرضه تئاتر و کارگردانی یک اثر نمایشی گفت: قرار نیست نمایشی را روی صحنه ببرم اما همیشه از تماشاگران تئاتر بوده ام و نمایش های روی صحنه را پیگیری می کنم.

وی ادامه داد: امکان دارد ساخت سریال «پدران و فرزندان» را آغاز کنم که البته فعلا در مرحله عقد قرارداد باقی مانده و به دلیل کمبود بودجه هنوز وارد پیش تولید هم نشده ایم درحالیکه قرار بود بعد از عید این مجموعه تلویزیونی که برای پخش از شبکه آی فیلم تولید می شود، کلید بخورد. این سریال داستان جذابی دارد که توسط چند جوان به نگارش در آمده است که احتمالا برای پخش نامش تغییر خواهد کرد.

الوند که از جمله سینماگرانی است که به عنوان مخاطب به دیدن اغلب نمایش های روی صحنه می نشیند در این باره توضیح داد: سریال «پدران و فرزندان» ۳۰ بازیگر دارد و من از طریق دیدن تئاتر با بازیگران مختلف آشنا می شوم و تعدادی از آنها را برای حضور در سریال «پدران و فرزندان» انتخاب می کنم. به عنوان نمونه به تازگی نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» به کارگردانی امیر دژاکام را در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر دیدم. این نمایش از حضور چند بازیگر جوان با استعداد بهره برده بود که کارشان بسیار خوب است.

کارگردان فیلم «دست های آلوده» افزود: هدیه آزاده بازیگر نقش کاترین در این نمایش با اینکه در طول کار دیالوگی ندارد اما بسیار خوب ایفای نقش کرده چون نقشی که او برعهده دارد تمرکز بالایی می طلبد که این تمرکز بالا از بازیگر جوانی به سن و سال او بعید بود. همینطور مه لقا باقری بازیگر نقش ننه دلاور نیز بازی خوبی ارایه می دهد با این وجود من تا به حال از او نمایشی ندیده بودم.

وی درباره افت کیفیت آثار تصویری عنوان کرد: متاسفانه این روزها هرچه می بینی سطحی و کم عمق است. با این همه پیشرفت تکنولوژی، ما هنوز در زمینه ساخت آثار کمدی عقب تر از ۴۰ سال قبل هستیم. برخی ایده پردازی ها و خلاقیت ها ارتباطی به ممیزی ندارد. این روزها برخی بازیگران به دنبال دستمزد بیشتر و کار کمتر هستند و کمتر تلاشی برای بروز خلاقیت از خود نشان می دهند. کمبود بودجه هم در تولید آثار باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است اما در گذشته بازیگران کمتر به پول اهمیت می دادند و بیشتر به دنبال ارایه کاری هنرمندانه بودند تا تامین مالی.

کارگردان «مزاحم» که اکثرا به همراه خانواده به دیدن نمایش های روی صحنه می نشیند در این باره بیان کرد: دخترم ماهور دانشجوی تئاتر است و من نیز همیشه او را تشویق به تئاتر دیدن می کنم. اگر نمایش خوبی روی صحنه باشد معمولا با همسر و دخترم به دیدن آن می روم و آنها را ترغیب به تئاتر دیدن می کنم.

الوند در پایان صحبت هایش درباره حضور دخترش در آثارش گفت: ماهور سال گذشته در فیلم سینمایی «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی ایفای نقش کرد و با وجود اینکه اولین حضورش جلو دوربین بود بازی قابل قبولی از خود ارایه داد و معتقدم لهجه آبادانی را هم خوب از کار درآورده بود. همچنین در فیلم سینمایی که قرار است کارگردانی کنم نقشی مختص ماهور نوشته ام و قرار است وی در این فیلم به ایفای نقش بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها