أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۴۰۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت جدید کانادا علاقه‌مندی خود برای برقراری روابط با ایران را اعلام کرده و نخستین دور گفت‌وگوها بین نمایندگان 2 کشور در نیویورک انجام شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس:  حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی که سه روزه خواهد بود، اظهار داشت: هیات همراهی شامل چهار وزیر و بیش از ٢٣٠ تاجر و بازرگان رئیس‌جمهور کره جنوی را در سفر به تهران همراهی می‌کنند و قرار است ٤٤ تفاهمنامه امضا شود که ٢٠ توافقنامه با حضور روسای جمهور امضا می‌شود، همچنین قرار است «پارک گئون های» با رهبر انقلاب هم دیدار کند.

وی همچنین از سفر رئیس کابینه و وزیر خارجه ترکمنستان در  ١٨ اردبیهشت به ایران خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اقدام غیرقانونی آمریکا و سرقت بین‌المللی اموال ایران گفت: مجموعه تحرکاتی را در این زمینه انجام دادیم و وزارت خارجه مجموعه‌ای از اقدامات را از جمله نامه ظریف به بان کی‌مون انجام داده است.

جابری انصاری اضافه کرد: سفیر سوئیس هم به وزارت خارجه فراخوانده و یادداشت رسمی اعتراضی ایران به وی تحویل داده شد. همچنین مجموعه اقدامات لازم در این زمینه در دستورکار خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره فاجعه انسانی در حلب اظهار داشت: اقدام جدی همه طرف‌های موثر برای کنترل بحران لازم است. ادامه بحران به استمرار فجایع منجر خواهد شد.

وی افزود: ایران استمرار بحران سوریه را منجر به ادامه ابعاد فاجعه انسانی می‌داند و آشکارا آمادگی خود را برای حل سیاسی بحران اعلام کرده است.

جابری انصاری درباره از سرگیری مناسبات تهران و اتاوا نیز گفت: قطع رابطه تصمیم دولت قبلی کانادا و غیرمنطقی بود. در شرایط پس از برجام دولت جدید کانادا علاقه‌مندی خود برای برقراری روابط را اعلام کرده و نخستین دور گفت‌وگوها بین نمایندگان 2 کشور در نیویورک انجام شده است.

وی درباره تحولات عراق گفت: ایران همه طرف‌های عراق را به آرامش از طریق گفت‌وگو و تفاهم سیاسی فرامی‌خواند.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئله جاری عراق با درایت دولت و جریان‌های سیاسی به نفع ملت حل شود و زمینه عزم ملی برای مبارزه با تروریسم و فساد فراهم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها