أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۴۰۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران از وجود 417 هکتار بافت فرسوده زیر 100 متر در شهر تهران خبرداد .
به گزارش پایگاه 598، شهرنوشت:  عبادالله فتح اللهی امروز در نشست خبری با اعلام این مطلب افزود: در گذشته خلا نظام هماهنگ مدیریتی را در نوسازی بافت های فرسوده بسیار داشتیم که خوشبختانه در حال حاضر با تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران این خلا حل شده است.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم که شهر یک موجود زنده است و دارای نیازهایی است، افزود: نیازهای انسانها از شهرها نیز در طول سالیان گذشته باعث فرسودگی بیش از پیش آن ها شده است .

فتح اللهی با بیان اینکه هم اینک فرسودگی در شهرهای مختلف کشورمان کالبدی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: این دو در بافت های فرسوده علت و معلول هستند و باید در نوسازی آنها مورد توجه قرار بگیرند .

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران توانسته است طی دو برنامه عملیاتی 5 ساله حدود 34 درصد از پلاک های فرسوده را نوسازی کند، ادامه داد: از 205 هزار پلاک فرسوده شهر تهران 72 هزار پلاک نوسازی شده است و در همین راستا نیز 82 هکتار معبرعمومی نیز بازگشایی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: هم اکنون در سطح کل کشور نیز حدود 13 درصد نوسازی بافت های فرسوده راداشته ایم که متاسفانه در این حوزه در کشورمان عقب ماندگی بسیاری داریم .

وی عنوان کرد: طی جلسات کارشناسی که به همراه دولت برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید برای نوسازی بافت های فرسوده پایتخت چاره ای اساسی اندیشیده شود. در همین راستا ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تشکیل شد. شهردار تهران به عنوان مسئول و مدیرعامل سازمان نیز به عنوان دبیر ستاد معرفی شده اند.

فتح اللهی با بیان اینکه ارتقای سرانه های عمومی در گذشته در سطح بافت های فرسوده پایتخت به خوبی انجام نمی شد، گفت: این موضوع هم وظیفه دولت و هم شهرداری بود اما مدیریت شهرداری تهران با تشکیل یک نظام هماهنگ در شهرداری توانست  سرانه های عمومی را نیز افزایش دهد .

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران با تاکید بر اینکه امروز در شهرداری پایتخت یک هماهنگی کامل برای افزایش سرانه های مختلف در بافت های فرسوده را داریم، افزود: در همین راستا 62 هزار مترمربع از فضای عمومی منطقه 12 بهسازی شد، فضاهایی که نزدیک به یک قرن دچار فرسودگی بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهر تهران با حضور 32 دستگاه اجرایی ، دولتی و سایر نهادها و سازمان ها تشکیل شده است و دارای کمیته های مختلف نیز می باشد، عنوان کرد : کمیته زیرساخت ، کمیته حقوقی و عمومی کمیته هماهنگی و برنامه ریزی کمیته توسعه اجتماعی و فرهنگی و غیره ازجمله این کمیته ها هستند .

فتح اللهی در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون در پایتخت برای نوسازی بافت های فرسوده بیشترین مشکل را در قطعات زیر یک صد متر داریم که حدود 60 درصد جامعه هدف ما را در بر می گیرد، تصریح کرد: قطعات زیر 75 متر ، 36 درصد بافت فرسوده و 75 تا 100 مترحدود 24 درصد را به خود اختصاص داده و باید اعلام کنم که قطعات زیر یک صد متر حدود 122هزار و 691 پلاک را به خود اختصاص داده است .

فتح اللهی تاکید کرد: هم اکنون 417 هکتار از کل بافت فرسوده پایتخت زیر یک صد متر هستند. هدف گذاری کلان شهرداری تهران بر این است که حداکثر حمایت ها را از پلاک های زیر یکصد متر داشته باشد. زیرا معتقدیم پلاک های بالای 200متر نیازی به کمک ویژه ای ندارد .

وی با تاکید بر اینکه قطعات زیر یک صد متر هیچ گونه هزینه ای را برای نوسازی پرداخت نخواهند کرد، گفت: به این پلاک ها وام قرض الحسنه تعلق خواهد گرفت که این وام ها را در حال حاضر دفاتر خدمات نوسازی ارایه می کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران در پایان با تاکید بر اینکه برای سال جاری 12هزار وام پیش بینی کرده ایم، تصریح کرد: وام 50 میلیونی ساخت و 20 میلیون ودیعه مسکن برای نوسازی پلاک های زیر یکصدمتر درنظر گرفته شده است . همچنین باید تاکید کنم هزینه انشعابات (آب،برق ، گاز) نیز رایگان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها