يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۱۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت دو منطقه شبه جزیره کره و خاورمیانه برای هر دو کشور بسیار حائز اهمیت است،گفت: ما خواهان صلح و ثبات در شبه جزیره کره هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک با همتای کره‌ای خود که صبح امروز در مجموعه سعدآباد برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به رئیس‌جمهور کره جنوبی، گفت: روابط ایران با کشور کره‌ جنوبی به عنوان دو کشور مهم در خاورمیانه و شرق آسیا حائز اهمیت است.

وی افزود: در طول ۵۴ سال گذشته روابط دو کشور گرچه گاهی فراز و نشیب داشته اما همواره روابط خوبی بوده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دو کشور ایران و کره دارای تمدن کهن هستند، گفت: روابط دهه‌های گذشته دو ملت را با هم آشنا کرده است.

روحانی با اشاره به توافقات مهمی که بین ایران و کره در این سفر انجام شده است، گفت: یکی از این توافقات مهم دو طرف، تبدیل روابط تجاری دو کشور به روابط اقتصادی ریشه‌دار و راهبردی است.

وی افزود: برای ایجاد این تحول بزرگ شرکت‌های کره جنوبی مبادرت به سرمایه‌گذاری و فعالیت مشترک اقتصادی با ایران خواهند نمود و همچنین فناوری‌های پیشرفته همراه این فعالیت وارد ایران خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فعالیت‌های بانک‌های مرکزی برای تحرک جدید اقتصادی میان دو کشور باید فعال‌تر شود، گفت: زمینه‌های بسیار زیادی برای فعالیت دو کشور و همچنین کارآفرینان کره جنوبی در ایران وجود دارد. از نفت و گاز گرفته تا بخش صنعت و معدن و بخش‌های زیربنایی.

روحانی با اشاره به ۱۹ سندی که امروز بین مقامات ایران و کره جنوبی به امضا رسیده است، گفت: اسناد متعدد دیگری بین بخش‌های خصوصی نیز به امضا خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین دو طرف تصمیم گرفتند روابط تجاری و اقتصادی فعلی را که حدود ۶ میلیارد دلار است را به سه برابر یعنی ۱۸ میلیارد دلار افزایش دهند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط فرهنگی، علمی و فناورانه نیز میان دو کشور مورد بحث قرار گرفت، گفت: همچنین در زمینه موضوع گردشگری، توریسم و فعالیتی که میان دو کشور باید انجام گیرد، از جمله پرواز مستقیم سئول به تهران و ساخت هتل، رایزنی‌هایی صورت گرفت.

روحانی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: امنیت شبه جزیره کره و امنیت خاورمیانه برای هر دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ما خواهان صلح و ثبات در شبه جزیره کره هستیم، گفت: به طور اصلی با هر گونه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی مخالفیم.

رئیس‌جمهور عاری شدن جهان، شبه جزیره کره و خاورمیانه از سلاح‌های مخرب و کشتار جمعی را خواست ایران دانست و گفت: در زمینه صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، پایان جنگ در یمن و مذاکره یمنی ـ یمنی برای استقرار امنیت در این کشور و همچنین کمک به دولت عراق برای پایان دادن به تروریسم و موضوع آینده سوریه نیز مورد مذاکره دو طرف قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها