امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۷۴۱۱۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
تخریب علیه شورای نگهبان وارد فاز جدیدی شد /
ساعات ابتدایی امروز با انتشار گسترده عکس‌های منتخب سوم اصفهان و طرح موضوع رد صلاحیت وی در پی انتشار تصاویر کشف حجاب، حرکت تخریبی علیه شورای نگهبان وارد فاز جدیدی شد.
به گزارش پایگاه 598، با توجه به فشارهای اخیر برخی جریانات و مسئولان برای بهره‌برداری از موضوع ابطال آرای مینو خالقی و کسب وجهه اجتماعی به واسطه نادیده گرفتن قانون و پشت کردن به ساختار نهاد قانونی شورای نگهبان، این تهاجم از سوی برخی گروه‌های تندرو و معاند وارد فاز جدیدی شد.

جدای از اظهارنظرهای جنجالی معاون وزیر کشور بر خلاف اعلام نظر شورای نگهبان و طرح موضوع راه‌یابی منتخب ششم اصفهان به جای نفر سوم و ورود مستقیم رئیس جمهور در روز قبل از انتخابات دور دوم در مسئله ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان، از شب گذشته تصاویر محرمانه خالقی در سطح وسیعی منتشر شد.

موضوعی که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده و در مطلب یکی از رسانه‌ها در مورد این تصاویر آمده است «از ساعتی قبل تصاویری از کشف حجاب این فرد در فضای غیررسمی تلگرام در حجم انبوه در حال انتشار است و برخی می‌گویند دلیل رد صلاحیت اخیر وی نیز همین موضوع بوده است».

این در حالی است که نهادها و برخی رسانه‌های اصولگرا در اصفهان در بدو شکل‌گیری این موضوع با وجود در اختیار داشتن تصاویر مذکور، با توجه به لزوم رعایت حریم شخصی افراد و غیرشرعی بودن انتشار چنین تصاویری از بازنشر آن خودداری کردند.

اما این جریان خاص و رسانه‌های آن بدون توجه به حریم خصوصی افراد و صرفاً به جهت تطمیع نهادهای قانونی و ایجاد جنجالی جدید در کشور، اقدام به پرده‌دری گسترده و منافی عفت عمومی کرده‌اند؛ اتفاقی که نه در شأن مردم اصفهان و نه شخص منتخب سوم این شهر و البته نه در تراز سابقه خانواده صاحب احترامش در بین مردم نصف جهان است.

افسوس که مطامع سیاسی گروه‌های فشار و تندرو که روزی خود را در لوای حمایت از این بانو مطرح کردند، روزی خواستار ورود نفر ششم به جای وی شده و به راحتی پروژه عبور را کلید زدند، امروز هتک حرمت وی را ابزار و راه رسیدن به اهداف خود می‌دانند و دست به این اقدام وقیحانه و به نوعی توهین به همه بانوان کشور زده‌اند.

شاهد این مدعا پیگیری فوری مسئله ورود نفر ششم منتخب اصفهان به مجلس بود که در اولین روز مطرح‌شدن ابطال آرای خالقی بدون هیچ دفاعی از وی، از سوی همین جریانات مطرح شده بود.

به نظر می‌رسد انتشار این مطالب در راستای پروژه طرح موضوع عدم حفظ حریم خصوصی افراد توسط شورای نگهبان است جهت ایجاد فشار بر این نهاد انقلابی بود؛ مسئله‌ای که یکی از مسئولان استانی روز شنبه به آن پرداخته و تلویحاً هشدار داده بود که «امیدواریم مسئله مینو خالقی با کمترین هزینه اجتماعی حل شود».

این موضوع نیز در رسانه‌هایی خاص با تیتر مشابه و در یک راستا به سرعت رسانه‌ای شد و نشان از اطلاع قبلی و ابراز نگرانی از این اقدام برنامه‌ریزی‌شده دارد.

موضوعی که از دو روز گذشته در تیتر اخبار رسانه‌های خارجی و رسانه‌های همسو با آن‌ها در داخل وجود داشت، تکیه بر آمار حضور زنان در مجلس و ارتقای این آمار در دوره فعلی بود؛ که بارها به شکل‌های مختلف در حاشیه این آمار مسئله ابطال آرای این بانوی اصفهانی مطرح شده و از نمادسازی برای این قضیه نیز استفاده شده است.

توزیع گسترده این تصاویر در روز سوم این حرکت حکایت از سناریو پیشرفته این جریان برای فشار بر نهادهای قانونی کشور و ایجاد موج نارضایتی اجتماعی در برابر یک موضوع کاملاً قانونی دارد؛ که متاسفانه از اظهارنظرهای برخی مسئولان دولتی در فضای حقیقی و مجازی نیز در این راستا و برای پیشبرد اهداف این طراحی سوءاستفاده شد.

طبیعی است انتشار عکس‌ها کاری از جانب گروهی غیر از شورای نگهبان است که تا امروز بر فردی بودن دلیل ابطال آرا تکیه کرده و تمام فشارها را به جان خرید تا حریم خصوصی افراد را حفظ کند. اما برخی افراد در تلاش هستند تا دروغ انتشار تصاویر از سوی شورای نگهبان برای خروج از انتقادها را مطرح کرده و مردم را وارد مرحله قضاوت غیرقانونی بکنند.

به‌جاست که بگوییم برای این‌گونه جریان‌ها فقط منافع باندی و حزبی و جناحی مهم است و به‌راحتی از افراد، حیثیت، آبرو و اعتبار آن‌ها عبور می‌کنند تا تحت هر شرایطی به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابند.

قطعاً در این زمینه توقع مردم شهیدپرور اصفهان و همه مردم کشور به ویژه بانوان پیگیری جدی این حرمت‌شکنی جریان ورشکسته سیاسی از سوی دستگاه قضایی بوده و انتظار می‌رود نهادهای قانونی ضمن رسیدگی جدی به این موضوع، تسلیم این نقشه و صحنه‌آرایی نشوند چرا که به طور حتم منافع ملی را تهدید خواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها