يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۱۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
کارگران خشمگین عربستانی به دلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه‌شان دست به اعتراض زدند و ۱۰ اتوبوس را در شهر مکه به آتش کشیدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «گروه بن لادن»(Binladin Group) که همزمان با افزایش فشارها بر بخش ساخت و ساز در بحبوبه کاهش هزینه‌های دولتی برای مقابله با کاهش بهای نفت،قرار است 50 هزار کارگر خود را اخراج کند با اعتراض کارگران خود مواجه شده است.

بر اساس گزارش روزنامه الوطن چاپ عربستان، معترضان خشمگین عربستانی 10 دستگاه اتوبوس این شرکت را در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان به آتش کشیدند.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که طی هفته‌های اخیر چندین تظاهرات در شهر مکه عربستان سعودی توسط کارگرانی که 6 ماه از پرداخت حقوقشان گذشته صورت گرفته است.

«نایف شریف»سخنگوی مکه در این رابطه گفت:"هیچ آسیبی طی این آتش‌سوزی به کسی وارد نشده است".

گزارش‌ها می‌گویند این شرکت که توسط پدر «اسامه بن‌لادن» رهبر القاعده بنا نهاده شده است،30 میلیارد دلار بدهی بالا آورده است که علت آن کاهش قیمت نفت است.

دولت عربستان سعودی این شرکت را به دلیل سقوط جرثقیل در شهر مکه که در ماه سپتامبر سال گذشته رخ داد و منجر به کشته‌شدن 107 نفر شد از عقد قراردادهای جدید محروم کرده است.

روزنامه الوطن عربستان به نقل از منابعی که نام آنها را ذکر نکرده است نوشت که گروه بن لادن قراردادهای 50 هزار تن از نیروهای خود را که همگی از اتباع خارجی هستند، تمام شده اعلام کرده و روادید خروج نهایی آنها از عربستان را صادر کرده است.

به نوشته این روزنامه، کارگران بدون دریافت حقوقشان که بیش از چهار ماه به تعویق افتاده است، از ترک عربستان خودداری کرده اند و تقریبا همه روزه در مقابل دفتر شرکت تجمع می‌کنند.

شرکت بن لادن در زمان شکوفایی اقتصادی عربستان در دهه گذشته شکوفا شد و حدود 200 هزار نفر را جذب کرد، اما با کاهش بهای جهانی نفت و تمهیدات رژیم سعودی برای کاهش هزینه‌ها به منظور جبران کسری بودجه، به این شرکت همچون دیگر شرکت‌های ساخت و ساز در عربستان ضربه سختی وارد شد.

در همین حال، اصلاحات بازار کار که به منظور جذب شمار بیشتری از شهروندان سعودی به بخش خصوصی در نظر گرفته شد، از سال 2011 میلادی، به کارگیری اتباع خارجی در شرکت های ساخت و ساز عربستان را دشوارتر و هزینه برتر کرد.

پس از سقوط یک جرثقیل در مسجد الحرام دادگاه سلطنتی عربستان طی حکمی اعلام کرد که شرکت بن‌لادن از انعقاد قراردادهای جدید مکه محروم شده است.

بررسی های اولیه نشان داد که شرکت بن‌لادن تمهیدات امنیتی برای استفاده از این جرثقیل را رعایت نکرده است.

گروه بن لادن در دهه 30 میلادی به دست پدر «اسامه بن‌لادن» سرکرده سابق سازمان تروریستی القاعده تاسیس شد.

عربستان در سایه کاهش شدید قیمت‌های نفت و سیاست های مداخله گرانه و جنگ طلبانه در منطقه با بحران شدید مالی و کسری بودجه روبرو است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
کاش ریاض و جده را به آتش می کشیدند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها