يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۱۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین خالص و بدون چربی است گفت: سالمندانی که دچار دیابت، فشار خون و یا کلسترول هستند بهتر است تنها سفیده تخم‌مرغ را استفاده کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: سیدضیاءالدین مظهری، در رابطه با مزایای سفیده‌ تخم‌مرغ اظهار داشت: تخم‌مرغ به طور کلی دارای مجموعه ترکیبات بوده که منبع پروتئین مناسبی به شمار می‌رود به طوری که تخم‌مرغ به تنهای در رابطه با مساله پروتئین نمره 100 را داشته و سایر منابع پروتئینی دیگر مانند گوشت، شیر و حبوبات حول محور آن می‌چرخند.

وی افزود: تخم‌مرغ شامل سفیده و زرده بوده که سفیده آن سرشار از پروتئین خالص و بدون چربی است از طرفی زرده یک تخم‌مرغ دارای 250 تا 300 میلی‌گرم کلسترول بوده بنابراین برای افرادی که دچار چربی خون هستند توصیه می‌شود از مصرف زیاد زرده تخم‌مرغ بپرهیزند.

این متخصص تغذیه در مورد رژیم غذایی مناسب ادامه داد: افراد باید توجه داشته باشند که بدن نیاز به تغذیه متعادل و متناسب دارد و در صورت تخطی از این موضوع سوء تغذیه در بدن ایجاد می‌شود.

مظهری اضافه کرد: سالمندانی که سالم باشند می‌توانند یک روز در میان یک تخم‌مرغ را به طور کامل میل کنند ولی اصولا با بالا رفتن سن چربی خون، اضافه وزن و یا دیابت فرد را در این رابطه دچار محدودیت ساخته بنابراین این افراد می‌توانند تنها در هفته یکبار مجموع سفیده و زرده یک تخم‌مرغ را استفاده کنند.

وی گفت: افراد سالمند و کسانی که دچار دیابت، چربی و فشار خون هستند می‌توانند در صورت تمایل برای مصرف بیشتر تخم‌مرغ تنها از سفیده تخم‌مرغ همراه با روغن زیتون استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها