يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۱۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر غارت 2 میلیارد دلاری پسابرجامی با واکنش قاطع ایران مواجه نشود، باب غارت باز خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، براساس اطلاعات موثق در حال حاضر بیش از 50 میلیارد دلار حکم قضایی دادگاه‌های آمریکا در خصوص دریافت غرامت از ایران صادر شده و آخرین این احکام، پرداخت 10 میلیارد دلار بابت دخالت ایران در حادثه یازده سپتامبر است!
 
خطرناک اینکه برخی پول‌های ایران در خارج از آمریکا نیز براساس همین احکام قضایی (غیرقانونی) توقیف شده که از جمله آن 2 میلیارد دلار در کشور لوکزامبورگ است. اگر ایران سکوت کند (مثل وضعیت فعلی) امکان تسری موضوع هست. بابش باز می‌شود و همه پول‌ها به نوبت توسط آمریکایی‌ها برداشت خواهد شد. پسابرجام پولها آزاد نمی‌شود، بلکه خورده می‌شود!!
 
در ادامه این گزارش با طرح این سؤال که «چکار باید کرد؟» آمده است: ایران می‌تواند براساس قانون «صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی» مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 78 مقابله به مثل کند. تاکنون شکایت دریافت 6 میلیارد دلار خسارت به خاطر اقدامات تروریستی آمریکا در دادگاه‌های داخلی مطرح شده که البته ظاهراً قوه قضائیه هنوز به حکم نهایی نرسیده است!
 
همچنین اعلام نقض برجام هم اگرچه مانع حقوقی دارد اما بالاخره یک راهکار برای اعمال فشار می‌باشد، ایجاد مطالبه عمومی برای مقابله به مثل و برخورد قاطع و بازدارنده ضروری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها