أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۴۳۳۴
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون وزیر خارجه ارمنستان می‌گوید در صورت تکرار اقدامات خصومت‌آمیز باکو، ایروان گزینه به رسمیت شناختن منطقه قره‌باغ به عنوان بخشی جدا از خاک آذربایجان را روی میز خواهد گذاشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ادامه تنش میان باکو و ایروان بر سر منطقه «قره‌باغ» که البته این روزها به جای میدان نبرد، بیشتر در گفته‌های دیپلمات‌ها پیگیری می‌شود، ارمنستان بار دیگر تمامیت ارضی آذربایجان را تهدید کرد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، «شاورش کوچاریان» معاون وزیر خارجه ارمنستان امروز تهدید کرد که «در صورت ازسرگیری اقدامات خصومت‌آمیز از سوی آذربایجان، گزینه به رسمیت شناختن استقلال قره‌باغ را بررسی خواهیم کرد.»

قره‌باغ بر اساس تقسیمات به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی، قره‌باغ بخشی از آذربایجان است ولی ارمنستان سال‌هاست بر اساس ترکیب قومیتی اکثراً ارمنی این منطقه، اصرار دارد که قره‌باغ به صورت یک منطقه خودمختار و خارج از حوزه قضایی باکو اداره شود.

چند هفته پیش این زخم کهنه برای چندمین بار در 3 دهه پس از فروپاشی شوروی، سر باز کرد و طرفین درگیری خونینی با هم داشتند.

وزارت خارجه آذربایجان به این گفته‌های مقام ارمنی واکنش نشان داده و اعلام کرده که «به رسمیت شناختن استقلال قره‌باغ به وسیله ایروان، تلاش‌های گروه مینسک برای میانجیگری را ناکام خواهد گذاشت.»
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها