کد خبر: ۳۷۴۳۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
در ادامه کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، این بار کارزار انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانا با شکست هیلاری کلینتون، پیروزی دونالد ترامپ و انصراف تد کروز پیگیری شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانا هم مشخص شد.

مبارزات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به انتخابات درون حزبی ایالت ایندیانا رسید جایی که نامزدها امیدوار بودند با تقویت خود و تضعیف رقیب، راه خود را برای ادامه کارزار هموار کنند.

نتایج انتخابات ایندینا در حزب دموکرات حاکی از پیروزی برنی سندرز و شکست برنی سندرز بود. سناتور ایالت ورمونت ۵۲.۶ درصد آرا را کسب کرد و وزریر خارجه سابق آمریکا ۴۷.۵ درصد را اخذ کرد.

از منظر آرای ایالتی، کلینتون هرچند در انتخابات ایندیانا شکست خورد اما توانست ۳۷ رای ایالتی را از آن خود کند و سندرز تنها با اختلاف ۶ رای بیشتر، ۴۳ رای ایالتی را کسب کرد.

اما در اردوگاه جمهوریخواهان رقابت‌ها وارد فاز جدیدی شد و به نظر می‌رسد که نامزد پیشتاز راهش برای نامزدی نهایی این حزب در انتخابات سراسری ریاست جمهوری بیش از پیش هموار شد.

 کسب ۵۲.۳ درصد آرا توسط «دونالد ترامپ» در برابر ۳۶.۷ درصد «تد کروز» و ۶.۷ درصد «جان کسیچ»، نشان داد که موقعیت نامزد پیشتاز جمهوریخواه بیش از پیش تقویت شده است.

با توجه به قوانین موجود در حزب جمهوریخواه، همه ۵۱ رای ایالتی ایندیانا به سبد برنده مبارزات درون حزبی این حزب رسید و ترامپ از این منظر هم فاصله خود را با دیگر رقبا بیشتر کرد.

نکته قابل توجه در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان،‌ اعلام انصراف کروز نامزد و سناتور جمهوریخواه از ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

انصراف کروز در حالی مطرح می‌شود که او پیش از این اعلام کرده بود تا پایان مبارزات و تا برگزاری کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه در مبارزات باقی می‌ماند و حتی برای خود نامزد پست معاونت ریاست جمهوری هم انتخاب کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها