کد خبر: ۳۷۴۴۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
پاکستان:
اسلام‌آباد تقاضای مقامات افغان مبنی بر اقدام نظامی در برابر طالبان افغانستان مستقر در خاک پاکستان را رد و بر ادامه مذاکرات برای حل و فصل جنگ تأکید کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان تقاضای رئیس جمهور افغانستان را مبنی بر سرکوب آن دسته از طالبانی که در خاک این کشور مستقر هستند را رد کرد.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که پاکستان باید به تعهدات خود در مذاکرات 4 جانبه عمل کند و آن دسته از طالبانی که به گفت‌وگوهای صلح نمی‌پیوندند و در پاکستان مستقر هستند را سرکوب کنند.

همچنین اشرف غنی تاکید کرد که دیگر از پاکستان برای به پای میز کشاندن طالبان کمک نمی‌خواهد.

عزیز گفت: مقامات افغانستان انتظار داشتند تا مذاکرات آغاز شود و خشونت‌ها کاهش یابند. مایه تأسف است که طالبان حمله بهاری خود را آغاز کرده‌اند و مذاکرات را هنوز شروع نکرده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: طالبان قادر به پیشرفت‌های قابل توجهی در میدان جنگ نیستند و هیچ منطقه‌ای را تصرف نکرده‌اند.

وی افزود: اگر جنگ همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است طالبان را مجبور به مذاکره با دولت کند.

عزیز ادامه داد: پاکستان هنوز به آن درجه نرسیده است زیرا مقامات بر این باورند که این کشور هنوز خام و بی‌تجربه می‌باشد اما افغانستان به پاکستان فشار وارد می‌کند تا هر چه سریعتر اقدامی را علیه طالبان انجام دهد.

مشاور امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان بیان کرد: اسلام‌آباد به کابل گفته است که گزینه نظامی از سال 2001 میلادی انجام شده است اما با توجه به تجاوز آمریکا به افغانستان این جنگ هنوز پایان نیافته است.

وی تصریح کرد: گزینه صلح نمی‌تواند فقط در 2 تا 4 هفته مذاکره به نتیجه برسد و می‌بایست زمان بیشتری را برای آن مهم در نظر گرفت زیرا این تنها راه برای برقراری صلح در افغانستان می‌باشد.

عزیز اظهار کرد: پاکستان، آمریکا و چین به تلاش‌های خود برای برقراری صلح در افغانستان ادامه می‌دهند. در همین راستا، هفته گذشته هیئتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر وارد پاکستان شدند و گفت‌وگوهایی را برای تسهیل در این روند انجام دادیم.

مشاور امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: نمایندگان آمریکا، چین و شورای عالی صلح افغانستان نیز با دفتر سیاسی طالبان در قطر تماس‌هایی داشته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها