يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۴۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس اتاق بازرگانی البرز:
رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه آمریکایی‌ها مانع راه‌اندازی عملیاتی سوئیفت شده‌اند، گفت: متاسفانه همچنان پروسه سفارشات دنبال می‌شود و مجوز برای دریافت قطعات هواپیما به ایران تاکنون صادر نشده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولایی در سی‌و‌دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: آمریکایی‌ها سهم 10 درصدی در بانک‌های مهم جهان دارند و موانعی برای عملیاتی شدن سوئیفت در  ایران ایجاد می‌کنند.

وی افزود: اگر اتصال دوباره بانک‌های ایرانی به سوئیفت بدون هیچ تبعیضی برقرار شود، می‌توان تعاملات تجاری را افزایش داد. سیستم شبکه بین‌المللی ارتباط مالی بین بانکی شناخته شده‌ترین ابزار برای انجام تبادلات و انتقال پیام‌های بین بانکی است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به روز کارگر و لزوم توجه به این قشر زحمتکش، اظهار داشت: باید مسئولان ذیربط با همیاری ضمن اصلاح  قوانین و ضوابط به رفع مشکلات در بخش کارگری بپردازند.

بنامولایی تاکید کرد: حل مشکلات جامعه کارگری، تقویت تولید داخلی، مقابله جدی با قاچاق کالا و ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی از مواردی است که می‌تواند بستر را برای رونق اقتصادی فراهم کند.

وی بیان کرد: استفاده از برند خارجی یک مشکل فرهنگی در کشور ما است و باید به سمت تقویت و ارتقای کیفیت تولید داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت داخل گام‌های موثری برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به شرایط به وجود  آمده در دوران پسابرجام در کشور گفت: بستر برای حضور هیئت‌های خارجی در کشور که خواهان مشارکت ‌در فعالیت‌های بخش خصوصی هستند  نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

بنامولایی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی  مشروط بر این است که علاوه بر انتقال فناوری به ایران در امر صادرات در بازارهای بین‌المللی با ایران، همکاری لازم وجود داشته باشد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز ، ایجاد رقابت سالم بین استان‌ها در مسیر صادرات انواع کالا و محصولات تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مهم در صورتی تحقق می یابد که درآمد حاصل از صادرات هر استانی در همان استان هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک واحد صنعتی علاوه بر اینکه به‌‌عنوان تولید‌کننده مطرح است، بعضاً در امور مربوط به صادرات و فروشندگی نیز دخالت دارد که این روش در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست به همین جهت تولید‌کننده به‌جای توجه به کیفیت، اسیر سفته و کاغذ بازی روزمره می‌شود.

وی تاکید کرد: برای رهایی از این معضل ایجاد کنسرسیوم صادرات را در دستور کار قرار داده‌ایم تا نیازهای استان‌ها را از محل درآمد ناشی از صادرات تامین کنیم.

بنامولایی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به اینکه با شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی"ایرباس" و"بوئینگ" تعاملات و توافقات در زمینه دریافت قطعات هواپیما صورت گرفته است، گفت: متاسفانه همچنان پروسه سفارشات دنبال می‌شود و مجوز برای دریافت قطعات هواپیما به ایران تاکنون صادر نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر رایزن‌های بازرگانی ایران در خارج از کشور نقش مهمی را در توسعه و گسترش تعاملات تجاری با دیگر کشورها برای توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند. در ایران انواع کالاها و محصولات متنوع تولید می‌شود که می‌تواند به راحتی در بازارهای جهانی عرضه شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها