أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۴۴۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
کمیته حمایت از خبرنگاران می‌گوید در سال ۲۰۱۵ میلادی ۷۲ خبرنگار و عکاس در نقاط مختلف جهان کشته شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سوریه مرگبارترین کشور برای خبرنگاران بوده و در سال گذشته میلادی 14 خبرنگار که برای پوشش تحولات جنگ داخلی در این کشور به سر می‌بردند جان خود را از دست دادند.

گلن گارانیچ، عکاس مجروح رویترز، که توسط پلیس ضدشورش زخمی شده بود از نیروهای دولتی که سد راه معترضین حامی ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا هستند عکس می‌گیرد. 30 نوامبر 2013

خبرنگاران شامل تایر هیکز و لینسی آداریو، عکاسان نیویورک‌تایمز، لجان مور، عکاس گِتتی، و هولی پیکت و فیلیپ پوپین، عکاسان آزاد، در حال فرار از بمباران‌های نیروهای معمر قذافی علیه یک مقر ایست و بازرسی در یک پالایشگاه در لیبی (11 مارس 2011).

رمی اوشلیک، عکاس فرانسوی،‌ در جریان ناآرمی‌های قاهره، مصر، در 23 نوامبر 2011. رمی اوشلیک و ماریه کالوین، خبرنگار آمریکایی، در 22 فوریه 2012 در شهر حمص کشته شدند.

یک افسر پلیس به تاتیانا بولاری، عکاس یونانی، در جریان اعتراضات آتن در 5 اکتبر 2011 حمله می‌کند. نیروهای پلیس به چندین نفر از اعضای رسانه‌ها حمله کرده و دستکم دو نفر از آنها را زخمی کرده بودند.

سامیه ناخول، خبرنگار خاورمیانه رویترز، پس از اینکه در هتل فلسطین بغداد در 8 آوریل 2003 زخمی شد با خودرو به بیمارستان منتقل شد. یک تانک آمریکایی به سمت هتلی که دی در آن مستقر بود شلیک کرد.

یونس بهراکیس، عکاس یونانی رویترز، در بحبوحه درگیری‌های مسلحانه بین مزدوران رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی در رام‌الله، کرانه باختری.

عاصف حسن، عکاس خبرگزاری فرانسه، در جریان ناآرمی‌های پاکستان و اعتراضات به انتشار کاریکاتورهای موهن در نشریه فرانسوی شارلی‌هبدو در حالیکه گلوله‌ای به سینه‌اش اصابت کرده در خودروی پلیس نشسته است.

کنجی ناگائی، عکاس خبرگزاری فرانسه، در حالیکه پس از اصابت گلوله در شهر یانگون بر روی زمین افتاده است سعی دارد از حمله افراد پلیس به معترضین عکس بگیرد. ناگائی 50 ساله بر اثر جراحت وارده درگذشت.

همسر خبرنگاری که جسدش بر روی زمین افتاده است توسط دو نفر به جای دیگری هدایت می‌شود. این خبرنگار در جریان کشتار یک فرقه سیاسی کشته شد. در این حادثه که در جنوب فیلیپین رخ داد چند خبرنگار کشته شدند. 24 نوامبر 2009

یک خبرنگار زن پس از استنشاق گاز اشک‌آوری که توسط سربازان رژیم صهیوینستی در مرز غزه شلیک شده بود، بر روی زمین افتاده است. 23 اکتبر 2015

عکاسی در پشت یک تانکر ذخیره آب پناه گرفته و از عملیاتی که در آلمائو در ریودوژانیرو برگزار می‌شود، عکس می‌گیرد. 27 نوامبر 2010

دوستان، همکاران و اعضای خانواده در حال عزاداری پس از خاکسپاری لوئیس کارلوس سانتیاگو در 18 سپتامبر 2010. سانتیاگو، 21 ساله،‌ یک عکاس خبری بود که بار روزنامه خوارز در الدیاریو همکاری داشت و پس از حمله افراد مسلح به خودرواش کشته شد.

دیوید لوئیس، خبرنگار رویترز در کنگو، در زیر یک خودروی زرهی سازمان ملل طی درگیری‌های مسلحانه در کنیشاسا پناه گرفته است. 11 نوامبر 2006

یک معترض تصویر روزنامه‌نگاری به نام تاتیانان چرنویل را بر دست دارد. چرنویل تنها چند ساعت پس از اینکه مقاله‌ای درباره دارایی‌های مقامات بلندپایه دولت پیشین حامی روسیه در  اوکراین منتشر کرد به شدت تحت ضرب و جرح قرار گرفته و در یک گودال انداخته شد.

پلیس ضدشورش ترکیه یک عکاس خبری را طی درگیری‌هایی در استانبول در 11 ژوئن 2013 هُل می‌دهد.

کارگاهان در حال تحقیق در کنار جسد روزنامه‌نگار اوکراینی به نام اولس بوزینا در کی، 16 آوریل 2015، هستند. بوزینا به دلیل حمایت از روسیه شناخته شده بود و به گفته وزارت کشور توسط دو فرد نقابدار کشته شد. اولس بوزینا، 45 ساله، مقالات خود در حمایت از روسیه را در روزنامه سودنیا منتشر می‌کرد.

عابد عمر، عکاس فلسطینی رویترز پس از اینکه در درگیری‌های نابلوس زخمی شده، بر روی زمین افتاده است. 3 می 2004

در این تصویر افراد محلی در موگادیشو، پایتخت سومالی، پس از اینکه مارتین آدلر، فیلمبردار سوئدی، هدف گلوله قرار گرفت، در حال فرار هستند. یک خبرنگار خارجی در حال کمک به آدلر نشان داده شده است. 23 ژوئن 2006

آخرین فریم فاضل شانا،‌ فیلمبردار رویترز، پیش از اینکه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شود. وی در 16 آوریل 2008 پس از اینکه از خودرو‌اش پیاده شد تا از نیروهای اسرائیلی که چند صد متر دورت رموضع گرفته بودند تصویربرداری کند، هدف حمله قرار گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها