يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۵۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۹     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
پاسخ نبویان به سخنان امروز رئیس جمهور درباره آموزش زبان انگلیسی:
یک استاد دانشگاه گفت:می‌دانیم دفاع قاطع از زبان انگلیسی و تلاش برای عمومی کردن آن چه سنخیتی با پیشرفت کشور دارد؛ ما منکر زبان انگلیسی نیستیم اما اینکه آنرا را مستلزم پیشرفت بدانیم، نه تنها علمی نیست بلکه در فضای آکادمیک مضحک است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمود نبویان با اشاره به اظهارات امروز رئیس‌جمهور درباره زبان انگلیسی، اظهار داشت: واقعا از اینکه رئیس‌جمهور 80 میلیون نفر در اظهاراتی عامیانه و عوام فریبانه پیشرفت را تابع الفاظ می‌داند، متاسفیم چرا که این نوع ادبیات در شان فردی در کسوت ریاست‌جمهوری ملت ایران نیست.

 وی با بیان اینکه، پیشرفت توابع دارد و پیش از آنکه توابع آن قابل بحث باشد، هدف مطرح است، تصریح کرد: وقتی در زبان علمی، بحث پیشرفت مطرح می‌شود، ابتدا این سؤال مطرح می‌شود که هدف چیست؟ یعنی در راستای کدام هدف قرار است پیشرفت صورتی بگیرد؟ تا هدف معین نشود، اصل پیشرفت فاقد معنا و مفهوم خواهد بود. ممکن است برخی هدف را اشتباه گرفته باشند اما هدف در نظام اسلامی قرب‌الهی است که این قرب در مادیات و معنویات معنا و مفهوم دارد؛ در معنویات قرب الهی با تحقق ارزشِ‌های اسلامی محقق می‌شود و البته باید نیازهای لازم اقتصادی و معیشتی نیز در راستای قرب الهی تامین شود.

نبویان گفت: لذا، ما برای آنکه پیشرفت کنیم باید بدانیم که پیشرفت همه‌جانبه در راستای قرب‌الهی معنا پیدا می‌کند؛ اینکه آقای روحانی، الفاظ را تابع پیشرفت می‌خواند نشانگر عدم آشنایی ایشان با بحث فلسفه زبان و فلسفه علم است؛ اشکال بزرگ‌تر آن است که آقای روحانی درباره مطالبی سخن می‌گوید که نه‌تنها در آن تخصص ندارد بلکه مشورت‌های هدفمند برخی غرب‌زدگان در او کاملا تاثیرگذار بوده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دفاع از هویت و زبان یک ملت می‌تواند از توابع پیشرفت باشد، تاکید کرد: ما دفاع هویت ایرانی، اسلامی خود را لازمه پیشرفت خود می‌دانیم اما نمی‌دانیم دفاع قاطع از زبان انگلیسی و تلاش برای عمومی کردن آن چه سنخیتی با پیشرفت کشور دارد؛ ما منکر زبان انگلیسی نیستیم اما اینکه آنرا را مستلزم پیشرفت بدانیم، نه تنها علمی نیست بلکه در فضای آکادمیک مضحک است. ضمن آنکه زبان انگلیسی، تنها یک زبان نیست بلکه فرهنگی در آن نهفته است.

نبویان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی! با تکرار حرف‌های رضاشاه و روشنفکران مطرود نمی‌توانید ناکارآمدی سه‌ساله خود را به حاشیه ببرید؛ بهتر است به جای ورود به بحث‌های غیرتخصصی پاسخگوی خسارت‌های برجام و جوانانی که در دولت شما بیکار شده‌اند باشید بهتر است پاسخگوی رکود حاکم بر اقتصاد باشید. آقای روحانی مگر در حوزه نخوانده‌اید که قرآن عمومی شدن زبان و الفاظ کفار را نهی کرده است؟ اگر نمی‌خواهید از دیپلماسی قرآنی دفاع کنید حداقل به آیات صریح قرآن درباره زبان کفار توجه کنید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رئیس‌جمهور اطلاع از چرایی پیشرفت هند ندارد، گفت: اگر آقای روحانی می‌دانست که هند چگونه پیشرفت کرده است هیچ‌گاه زبان انگلیسی را عامل پیشرفت هند معرفی نمی‌کرد؛ هند پیشرفت کرد چون چندین سال و دهه است که اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کند و انرژی هسته‌ای خود را با برجام تقدیم دشمنش نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها