أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۴۵۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
آتش بس در حلب سوریه در حالی از بامداد امروز اجرایی شده است که برخی منابع به اشتباه راهبردی معارضان سوری در ترک میز مذاکرات پرداخته اند.
به گزارش پایگاه 598، منابع سوری از شروع آتش بسی که عصر سه شنبه گذشته مسکو و واشنگتن درباره آن توافق کرده بودند به حلب خبر دادند.

این منابع بیان کردند: این آتش بس ۴۸ ساعته از ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۵ ماه مه اجرایی شده است.

همزمان برخی منابع فرانسوی اعلام کردند: معارضان سوری با تعلیق مشارکت خود در مذاکرات ژنو مرتکب اشتباه شده ان و هم اکنون در شرایط سختی به سر می برند به ویژه که شرایط میدانی به نفع دولت سوریه است و روسیه نیز حامی دمشق از نظر نظامی و سیاسی است.

این منابع بیان کردند: فرانسه به همراه برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و غیره روز دوشنبه آینده در پاریس به دنبال فراهم آوردن بهانه هایی است که امکان بازگشت معارضان به میز مذاکرات را فراهم کند بدون اینکه آبروریزی شود.

به گفته این منابع پاریس به دنبال این است که این کشور و کشورهای اروپایی همسو با آن نقش فعالی در پرونده سوریه ایفا کند تا این پرونده به موضوعی که آمریکا و روسیه اداره کننده آن باشند تبدیل نشود.

به اعتقاد این منابع هر کاری در زمینه مذاکرات ژنو باید صورت گیرد حداقل قبل از پایان تابستان باید باشد زیرا پس از آن واشنگتن به شدت درگیر و مشغول انتخابات ریاست جمهوری خواهد و تا بهار ۲۰۱۷ پرونده مسکوت می ماند و این زمان طولانی است و همه نوع احتمال از نظر اوضاع میدانی و سیاسی وجود دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها