يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۴۷۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
نمایشگاه بین‌امللی کتاب تهران در دهه‌ی ۶۰ شمسی و در ایام جنگ تحمیلی برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین: این رویداد فرهنگی به تدریج به یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبدیل شد.

نخستین رئیس این نمایشگاه صباح زنگنه بود که خاطرات جالبی از راه‌اندازی این نمایشگاه و آماده سازی ساز‌و کارهای لازم برای برپایی چنین رویدادی در زمان جنگ تحمیلی دارد.

صف ورورد به نمایشگاه کتاب تهران در دهه‌ ۶۰

او می‌گوید که راه‌اندازی این نمایشگاه باعث شد تا جهان در بهت فرو رود،‌ چراکه مردم دنیا درک نمی‌کردند کشوری که در جنگ است؛ به مساله کتاب آن‌قدر اهمیت دهد که در دوران جنگ هم حاضر باشد، نمایشگاه برگزار کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها