أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۴۸۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خودداری متولیان نشست امید از اعلام رسمی تعداد منتخبان حاضر یافته در نشست دیروز خود نشان از این داشت که بر خلاف انتظار اصلاح‌طلبان و پدرخوانده‌ها، تعداد نمایندگانی که واقعا وابسته به لیست امیدند بسیار کمتر از توقع آنها است که بتوانند فراکسیون اکثریت مجلس را تشکیل بدهند.

به گزارش پایگاه 598، عصر روز گذشته شاهد برگزاری دو نشست مجزا برای منتخبان مردم در مجلس دهم بودیم تا وزن هر کدام از دو فراکسیون مطرح مجلس آینده مشخص گردد.

از یک طرف منتخبان اصولگرا و مستقلین متمایل به اصولگرایان در مجلس قدیم جمع آمده بودند تا بر ریاست مجدد لاریجانی بر مجلس دهم تاکید داشته باشند.

آنگونه که اقای یوسفیان ملا رسما در این مراسم اعلام کرد 154 منتخب پای برگه حضور این مراسم را امضا کرده‌اند و 27 نیز تلفنی اعلام کرده‌اند که قصد حضور داشته‌اند اما شرایطش را نداشته‌اند که با این احتساب اعضای فراکسیون فراگیر متشکل از اصولگرایان و مستقلین را 181 نفر باید دانست.

اما از سویی دیگر نشست فراکسیون امید در مسجد سلمان‌ فارسی نهاد ریاست جمهوری دور هم چمع شدند تا ضمن رونمایی از برنامه جامع انتخاباتی خود موسوم به (برجا)، بر ریاست عارف در مجلس دهم تاکید داشته باشند. در این نشست بر خلاف نشست فراگیر رسما تعداد منتخبان حضور یافته در مراسم اعلام نشد و همین امر باعث حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص عده و عده این فراکسیون شد.

اما جالب اینکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب که طی دو ماه گذشته مدام از فتح مجلس دهم و در اکثریت بودن فراکسیون امید مانور می‌دادند صبح امروز اعداد مختلفی را از تعداد منتخبان حضور یافته در فراکسیون امید منتشر کرده‌اند.

روزنامه شرق در گزارش یک خود با تیتر «تولدی دیگر» از حضور 156 منتخب در جلسه فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس دهم خبر داده است.

روزنامه آفتاب یزد که تیتر «158 » را به عنوان تیتر اصلی خود برگزیده، نوشت: روز گذشته در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید مشخص شد اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان با 158 عضو دارای فراکسیون اکثریت در مجلس دهم هستند.

روزنامه آرمان که تیتر «لبخند امیدی‌ها به بهارستان» را با عکس عارف و لاریجانی برای خود برگزیده بود از حضور 158 منتخب مجلس دهم در نشست فراکسیون امید خبر داد.

روزنامه وقایع اتفاقیه که با تیتر «ریاست مجلس وزن‌کشی بهارستان در پاستور»  به ارائه گزارشی از دو نشست دیروز منتخبان مجلس دهم پرداخته بود، تعداد اعضای فراکسیون امید را حداقل 158 نفر و اعضای فراکسیون اصولگرایان را کمتر از 130 نفر خوانده بود.

اما روزنامه اعتماد سعی کرد بدون اعلام ارقام افراد حاضر در فراکسیون امید تنها عنوان «روز قدرت‌نمایی» را برای خود برگزیند.

سایر رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز سعی کردند با دوراندیشی ضمن خودداری از اعلام ارقام، موضوع در اکثریت بودن فراکسیون امید را به منتخبان خود القا کنند.

این در حالی است که رسانه‌های اصولگرا بدون کمترین اختلافی در خصوص تعداد اعضای حضوریافته در مجلس قدیم این تعداد را 181 نفر عنوان کردند.

این گزارش حاکی است خودداری متولیان نشست امید از اعلام رسمی تعداد منتخبان  حاضر یافته در نشست امیدی‌ها نشان از این داشت که بر خلاف انتظار اصلاح‌طلبان و پدرخوانده‌ها، تعداد نمایندگانی که واقعا وابسته به لیست امیدند بسیار کمتر از توقع آنها است که بتوانند فراکسیون اکثریت مجلس را تشکیل بدهند. لذا سعی کردند حداقل روز کاغذ و در عهرصه رسانه پیروزی خود را مخاطب القا کنند تا دروغ دوماهه آنان آشکار نگردد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها