يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۱۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
رامبد جوان با اعلام خبر تاسیس "خانه فراغت" گفت که اگر مهارت استفاده صحیح از اوقات فراغت را چه در فضای شهری و چه در فضای اجتماعی داشته باشیم روابط اجتماعی‌مان بهتر می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: "«رییس انجمن اوقات فراغت» که در نخستین کنفرانس ملی اوقات فراغت سخن می‌گفت ، افزود: انجام فعالیت‌های جمعی برای اوقات فراغت علاوه بر بهبود روابط اجتماعی می‌تواند به افزایش احساس مسئولیت‌پذیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

وی همچنین با بیان این که « استفاده صحیح از اوقات فراغت می‌تواند موجب بروز خلاقیت شود » تصریح کرد که هنوز به اهمیت اوقات فراغت به طور کامل پی نبرده‌ایم و این در حالیست که هر چقدر بتوانیم اوقات فراغت بهتری را سپری کنیم بیشتر قادر خواهیم بود افراد مفیدتر، خلاق‌تر و تاثیرگذارتری باشیم.

این مجری تلویزیون همچنین برخی قانون‌شکنی‌ها را نتیجه بد بودن حال آدم‌ها دانست و گفت: زمانی قانون‌شکنی می‌کنیم که احساس کنیم حال‌مان بد است و نمی‌توانیم با محیط اطراف خود ارتباط خوبی برقرار کنیم و در این شرایط همواره دیگران را مقصر می‌دانیم.

رییس انجمن اوقات فراغت در ادامه با اشاره به اهداف این انجمن گفت: ما تلاش می‌کنیم وارد سیاست نشویم؛ این در حالیست که بیشتر اوقات سیاست علاقه‌مند به ورود در همه عرصه‌هاست اما ما کوشش می‌کنیم هویت‌مان را حفظ و بر اساس پشتوانه علمی عمل کنیم.

وی انجمن اوقات فراغت را متشکل از افراد مختلف با تخصص‌ها و تجربه‌های گوناگون معرفی کرد که به کمک دولت و مردم حتما نیاز دارد.

این کارگردان سینما و تلویزیون همچنین با بیان اینکه طراحی‌های مختلفی را برای موضوع اوقات فراغت باید انجام دهیم، خبر داد که قرار است با همکاری شهرداری تهران «خانه فراغت» را در خانه تاریخی «دبیرالملک» راه‌اندازی کنند.

وی افزود: البته در اصفهان نیز نخستین شعبه انجمن اوقات فراغت راه‌اندازی شده است.

جوان در پایان گفت که این انجمن در تلاش است که حال خوب را در جامعه منتشر کند و «برنامه خندوانه را نیز به همین علت ساختیم چون دلمان می‌خواهد جامعه ایران سرحال‌تر باشد. »

به گزارش ایسنا، «باقر میرعبداللهی» رییس کارگروه پژوهشی انجمن اوقات فراغت نیز در سخنانی با تاکید بر این‌که کارکرد اوقات فراغت مربوط به زمان بیکاری نیست به ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این کار باید آموزش‌های لازم را نیز در این زمینه ارائه کنیم. همچنین برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نیازمند معیارهای عمومی‌تر و جهانی‌تر است.

رییس کارگروه پژوهشی انجمن اوقات فراغت اضافه کرد: تغییر در ساختار اشتغال، تغییرات ارزشی برآمده از رواج سبک‌های زندگی و گسترش طبقه متوسط از جمله مواردی است که معنای متفاوتی به اوقات فراغت می‌دهد که پرداختن به آن به تخصص‌های مختلفی مانند جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، مطالعات رسانه، اقتصاد و مدیریت مرتبط است.

عبداللهی همچنین تاکید کرد که برنامه‌ریزی برای جامعه اسلامی ایرانی باید با توجه به جغرافیای فکری آن باشد و ویژگی‌های توصیه‌ای و پیشگیرانه در این برنامه‌ریزی لحاظ شود.

وی افزود: به عنوان نمونه دید و بازدید که در فرهنگ مذهبی به آن صله رحم می‌گویند می‌تواند جزو اوقات فراغت باشد. انجام این کار هم بر مبنای توصیه‌های دینی استوار است و هم جنبه پیشگیرانه از ابتلا به بیماری‌هایی مانند افسردگی را دارد؛ چرا که زمینه‌ساز ارتباطات درون گروهی است.

وی با تاکید دوباره بر این‌که اوقات فراغت را نباید با زمان استراحت اشتباه گرفت، گفت: کشورهای توسعه‌یافته اوقات فراغت را فرصتی برای شکوفایی استعدادها و رشد اجتماعی خود می‌دانند ولی ما نه تنها به عنوان فرصت بلکه به عنوان تهدید به آن می‌نگریم و با شروع تعطیلات مدارس دستگاه‌های مختلف مسابقه‌ای برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می‌گذارند که در عمل به فعالیتی استرس‌زا و نادرست تبدیل می‌شود؛ البته چنین عملکردی منحصر به دانش‌آموزان نیست.

رییس کارگروه پژوهشی انجمن اوقات فراغت همچنین با اشاره به منشور جهانی اوقات فراغت، گفت: این منشور بر اساس ضرورت‌هایی تدوین شده است. بر اساس این منشور نیاز به تجربه موثر و سازنده فراغتی کمتر از نیاز به مسکن، سلامت و بهداشت نیست و افزایش کیفیت زندگی هم نیازمند همکاری سیاستمداران، متخصصان و بخش‌های دولتی و خصوصی است.

به گزارش ایسنا، «ریکاردو» رییس انجمن جهانی اوقات فراغت هم در سخنانی در این برنامه اظهار کرد: این سازمان نهادی غیرسیاسی است که به جنبه‌های مختلف اوقات فراغت مانند ورزش، گردشگری و بازی می‌پردازد؛ زیرا بازی نقش کلیدی در توسعه کشورها دارد.

وی در عین حال اضافه کرد: اوقات فراغت پدیده جدیدی است که باید در کشورها متناسب با شرایط آن‌ها توسعه یابد. در بسیاری از کشورها رشد صنعت گردشگری کمک زیادی به اقتصاد و تولید ثروت داشته است.

رییس انجمن جهانی اوقات فراغت همچنین با بیان این‌که همه ما باید در زمینه توسعه اوقات فراغت از یکدیگر بیاموزیم گفت: سازمان جهانی اوقات فراغت محلی برای تبادل ایده‌هاست. هر کشوری ابزار خود را برای توسعه اوقات فراغت بر اساس فرهنگ و سنن خود دارد و ما امیدواریم در آینده تعاملات بیشتری داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها