يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۱۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اتفاقی که فرزاد حسنی در برنامه اکسیر رقم زد و واکنش‌هایی که به دنبال داشت بار دیگر نگاه مردم به مجریان برنامه‌های تلویزیونی را جدی‌تر کرده و حالا همه از شأن و شئون یک مجری تلویزیون و باید‌ها و نباید‌هایش حرف می‌زنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، رفتار فرزاد حسنی در برنامه‌ اکسیر با واکنش تند افراد خاص و عام جامعه در شبکه‌های مجازی مواجه شده و حالا او زیر تیغ انتقاداتی است که پیش‌ازاین نیز در اندازه‌های کوچک‌تری گریبانش را گرفته بود و برای مدتی او را تبدیل به چهره‌ای پرحاشیه در رادیو و تلویزیون کرد.

بااین‌حال حاشیه‌های مجریان تلویزیونی طی سال‌های اخیر اصلاً کم نبوده، جدا ازآنچه روی آنتن زنده یا در برنامه‌های تولیدی رخ‌داده و بعضاً بزرگ‌نمایی شده، اتفاقات بیرون از تلویزیون و زندگی بیرون از محیط جام جم نیز آن‌ها را به چهره‌هایی تبدیل کرده که با جستجو کردن نامشان در موتورهای جست‌و‌جو به موارد مختلفی برخورد می‌کنید.

مجموع این داده‌ها اما سبب می‌شود مجریان تلویزیونی مثل بازیگران، خواننده و فوتبالیست‌ها و ورزشکاران مطرح در زمره سلبریتی‌ها قرارگرفته و هر اتفاق مربوط به آن‌ها باعث شود مردم رفتار‌هایشان را قضاوت کنند و شبکه‌های اجتماعی محلی برای نقدشان باشد.

به همین مناسبت شاید بد نباشد حواشی چند مجری مشهور طی سال‌های اخیر بررسی کنیم و ببینیم در دروان حرفه‌ای این آدم‌های حالا شناخته‌شده چه گذشته است:

کافه، مظلومی، ضیا
علی ضیا؛ پسر جوان چشم رنگی اهل کاشان که برای اولین بار مثل جوان‌های امروزی لباس می‌پوشید و آستین‌هایش را تا آرنج تا می‌کرد تا غیر از گفتار و رفتارش در پوشش هم متفاوت باشد خیلی زود به محبوبیت رسید تا جایی که کلی طرفدار نوجوان پیدا کرد و کار به جایی رسید که هوادارانش با هواداران علیخانی در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها جنگ و جدلی جانانه راه انداختند که ضیا فلان است و بیسار.

بااین‌حال همین علی ضیا (که در برخی از گفت‌و‌گو‌هایش مسائلی را باعث شده و ناراحتی‌هایی به مخاطبش تحمیل کرده بود) سال گذشته به خاطر همراهی در یک جمع هواداری، بزرگ‌ترین حاشیه دوران کاری‌اش را تجربه کرد. دربی رفت سرخابی‌های تهران تا لحظات پایانی با یک گل به سود استقلال در جریان بود که پرسپولیس در دقیقه ۹۶ به گل مساوی رسید. این گل باعث شد ضیا و برخی دوستان بازیگرش که در کافه‌ای مشغول تماشای بازی بودند، از خود بی‌خود شده و مثل سکوهای ورزشگاه علیه حریف دیرینه‌شان شعار دهند. در این شعار‌ها البته پرویز مظلومی سرمربی استقلال هم سیبل قرارگرفته و همراهی ضیا با این شعار‌ها دردسر بزرگی براش به وجود آورد. انتشار فیلم این شادمانی عجیب باعث شد حملات و انتقادهای زیادی علیه این مجری جوان صورت گیرد و البته ممنوع‌التصویر شود. بعد از مدتی ضیا شخصاً سراغ مظلومی رفت و از او دلجویی و معذرت‌خواهی کرد ندامت نامه‌ای نوشت تا روی آنتن برگردد و البته مادرش او را از فوتبال دیدن محروم کند!

ماجرای ماه عسل
احسان علیخانی؛ گفت‌و‌گوهای داغ و جنجالی علیخانی با مهمان‌هایش در برنامه ماه‌عسل و البته برنامه‌های تحویل سال نو یکی دو بار برایش دردسرساز شد. علیخانی که باپشتکار و هوش بالا از پشت‌صحنه برنامه‌های اجتماعی به مقابل دوربین رسید و محبوبیت و شهرت زیادی به دست آورد یک‌بار به خاطر گفتن اینکه مردم باید بروند از محله رئیس‌جمهور گوجه‌فرنگی بخرند به حاشیه رفت و سال قبل با دو برنامه ماه‌عسل در کانون توجه قرار گرفت. دعوت از یک مدل لباس عروس به برنامه و حاشیه‌هایی که این مسئله ایجاد کرد به‌علاوه صحبت‌های علیخانی درباره همسریابی دختران مجرد و نگرانی‌اش از این مسئله داستان‌ساز شد.

او دریکی از برنامه‌هایش درباره دختران مجرد حرف زد و به آن‌ها گوشزد کرد که به دلیل کمبود شوهر به خواستگاران خود جواب مثبت دهند. این حرف‌ها پیام‌های اعتراض‌آمیز متعددی را برای این برنامه به همراه داشت تا جایی که علیخانی مجبور شد توضیحاتی را در مورد این توصیه خود مطرح کند.
کَل کَل با رادان
فرزاد حسنی؛ مجری همواره آراسته سیما که البته تصور می‌کند به لحاظ دانش در حوزه‌های مختلفی ازجمله ادبیات، شعر، سینما، تئا‌تر، ترانه‌سرایی، موسیقی، بازیگری و... اطلاعات جامعی دارد و در هر مقوله تنه به تنه بزرگان آن هنر می‌زند همواره مجری جنجالی و پرحاشیه‌ای بوده است. حسنی سال ۸۶ در گفت‌و‌گو با سردار رادان در برنامه کوله‌پشتی انتقاداتی را نسبت به برخورد بد مأموران نیروی انتظامی با مردم و خودش مطرح کرد که باوجود تحسین عمومی، دردسرهای زیادی برایش داشت و باعث شد پس از مدتی شانس حضور در کوله‌پشتی و تلویزیون را از دست بدهد و ممنوع‌التصویر شود.

حسنی کم‌کم با رادیو و اجرای برنامه سال‌تحویل به دوران یکه‌تازی‌اش در بین مجریان خوش سروزبان سیما نزدیک شد اما اتفاقات عجیب‌وغریب جدایی‌اش از آزاده نامداری بار دیگر او را به حاشیه کشاند. تصویر منتشرشده از همسر سابقش که با ضرب و شتم حسنی به‌روز بدی افتاده بود و البته پست‌های جنجالی نامداری او را به قهقرا برد. هرچند حسنی هم جوابیه‌ای مفصل به نامداری داد و همه‌چیز را از بیخ و بن تکذیب کرد اما باوجود تأکید بر اینکه نباید مسائل زندگی خصوصی‌اش به مدیران سیما ارجاع داده شود و البته رسانه‌ای شود اما خودش بد‌تر این آش را هم زد و با طرح مسائلی برای تکذیب حرف‌های نامداری اوضاع را خراب‌تر کرد.

یک سال بعدازآن ماجرا‌ها حسنی با برنامه اکسیر به تلویزیون برگشت و با تحقیر فرد شرکت‌کننده در این مسابقه دوباره به چهره منفوری در تلویزیون تبدیل شد. هرچند او با انتشار پشت‌صحنه این برنامه سعی در تلطیف فضای موجود دارد اما به همین پشت‌صحنه هم نقدهای جدی وارد است و ظاهراً او، بار دیگر آش شور خود را هم زده و اوضاع را خراب‌تر کرده است.

ماجرای توییت مجری خندوانه
رامبد جوان؛ مجری - بازیگر - کارگردانی که با خندوانه و کارهای نو تازه‌اش به محبوبیت زیادی در بین عامه و مخاطبان تلویزیون دست‌یافت و حتی عادل فردوسی‌پور را جا گذاشت هم از حاشیه‌ها دور نبوده و هرازگاهی درگیر مسائلی می‌شود که شدت این گیرودارها او را تا مرز پاسخ‌ها عجیب و ناشی از عصبانیت پیش می‌برد. جوان که در فضای مجازی فعالیت چشمگیری دارد مدتی به خاطر مسائلی که مردم در ارتباط با میهمان‌های برنامه‌اش مطرح می‌کردند واکنش تندی نشان داد.

آخرین حاشیه مربوط به رامبد جوان هم در همین روزهای اخیر رقم خورد. حرف‌های آیت‌الله خاتمی درباره خنده به هر قیمتی که سروصدای زیادی به پا کرد زمینه‌ساز این حواشی شد. خیلی زود خبر رسید رامبد در توییترش به این اظهارات جواب داده اما خودش این مسئله را تکذیب کرد و تأکید داشت خودش را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند و اگر قرار بر این کار باشد مسئولان تلویزیون این کار را انجام می‌دهند. جوان پیش از این اتفاق آدرس توییترش را در صفحه‌ی اینساگرامش گذاشته بود،‌ اما پس از آن داشتن حساب کاربری در توییتر را تکذیب کرد و گفت که این توییت هم با تصویرسازی و به کمک فوتوشاپ خلق شده است.

محمود شهریاری؛ مجری پرکاری که در دهه ۷۰ با خنده‌های منحصربه‌فردش مشهور شد و البته بعد‌تر با رک‌گویی‌ها و اجرای متفاوتش نسبت به مجریان خشک آن سال‌های تلویزیون به چشم آمد بعد از حاشیه‌هایی که با رقص کردی در عروسی برادرش و فیلم منتشره از این اتفاق برایش درست شد،  با سؤال خارج از عرف در برنامه شب‌های رمضان بار دیگر ممنوع‌التصویر شد. شهریاری در این برنامه از امیر جعفری پرسید همسرش شبیه چه میوه‌ای است؟

دیگران؛ مجریان بسیاری در تلویزیون بوده‌اند که هرازگاهی دچار حواشی این‌چنینی شده یا در اجرای برنامه نکته‌ای باعث به حاشیه رفتنشان شده. رضا رشیدپور، مبینا نصیری، فرزاد جمشیدی، محمدرضا شهیدی فر، ژیلا صادقی، سید جواد یحیوی و... ازجمله این چهره‌های شناخته‌شده بودند که به دلایل مختلفی اعم از عبور از خط قرمز‌ها و مسائل شخصی و... مدتی ممنوع‌التصویر شده و البته حاشیه‌های فراوانی از همین مسئله گریبانشان را گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها