يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۳۹۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال
هشت دیدار هفته پایانی لیگ برتر روز جمعه برگزار می‌شود و سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، هفته سی‌ام لیگ برتر روز جمعه با انجام 8 دیدار به طور همزمان آغاز می‌شود. روز پایانی لیگ برتر روزی هیجان‌انگیزی در صدر و قعر جدول است. 3 تیم استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران برای قهرمانی می‌جنگند و سه تیم ملوان، سیاه‌جامگان و راه آهن برای فرار از سقوط. نگاهی به این رقابت‌ها می‌اندازیم:

پرسپولیس- راه آهن؛ سومین قهرمانی خاطره‌انگیز سرخپوشان؟

شاگردان برانکو برای رسیدن به قهرمانی باید راه آهن را با اختلاف گل زیاد شکست بدهند و امیدوار باشند که ذوب آهن هم مقابل استقلال خوزستان فقط با یک گل بازنده شود. البته اگر شاگردان یحیی گل‌محمدی از استقلال خوزستان امتیاز بگیرند در آنصورت پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر هم قهرمان خواهد شد. راه آهن تنها امیدش برای بقا پیروزی مقابل پرسپولیس است و اینکه نبرد دو تیم ملوان و سیاه‌جامگان برنده نداشته باشد. بازیکنان اصلی پرسپولیس برای این دیدار آماده‌اند و سرخپوشان به جز کمندانی و کفشگری مصدومی ندارد. قطعا روز جمعه ورزشگاه آزادی در قرق هواداران پرسپولیس است و آنها برای گرفتن جشن قهرمانی به آزادی می‌روند. هواداران امیدوارند که برای سومین مرتبه تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود. در دو مرتبه گذشته هم پرسپولیس در هفته پایانی در رده دوم جدول بود و قهرمان شد. هر دو مرتبه هم سرخپوشان در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی را گرفته‌اند. شاگردان برانکو می‌خواهند سومین جشن قهرمانی خاطره‌انگیز را برای هواداران پرسپولیس رقم بزنند. با این حال راه آهن می‌تواند ضدحال 100 هزار نفری را رقم بزند بخصوص اگر بازیکنان پرسپولیس خود را از پیش‌ برنده بدانند در آنصورت شاید جام قهرمانی از دسترس پرسپولیسی‌ها خارج شود. پرسپولیس با یکصدهزار و یازده نفر به راه آهن حمله می‌کند راه آهنی که توپالیدیس سرمربی یونانی آلمانی آن را هدایت می‌کند و سخت‌ترین بازی‌اش را در لیگ برتر تجربه خواهد کرد.

تراکتورسازی- استقلال اهواز؛ جشنواره گل در تبریز

تراکتورسازی که هفته گذشته استقلال را شکست داد و این تیم را از قهرمانی دور کرد در هفته پایانی باید مقابل استقلال اهواز سقوط کرده بازی کند. قرمزپوشان تبریزی اگر با بیش از 4 گل پیروز شوند و استقلال هم در قم شکست بخورد در آنصورت شانس کسب سهمیه آسیایی دارد. استقلال اهواز کار دشواری در تبریز دارد و بعید است که بتواند مقابل تراکتورسازی مقاومت کند. استقلال اهواز با 53 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و این بازی فرصت خوبی برای شاگردان قلعه نویی است که تفاضل گل خود را بهتر از استقلال بکنند و امیدوار باشند که آبی‌های تهران مقابل شاگردان علی دایی شکست بخورند.

استقلال خوزستان- ذوب آهن؛ لستر ایرانی قهرمان می‌شود؟

حساس‌ترین بازی هفته پایانی در اهواز برگزار می‌شود. شاگردان ویسی برای قهرمانی باید ذوب آهن را با اختلاف گل زیاد شکست بدهند و سرنوشت خود رابرای قهرمانی به اما و اگر نسپارند اما تیم ذوب آهن که برترین تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست به راحتی تسلیم نخواهد شد. یحیی گل‌محمدی سرمربی اسبق پرسپولیس هم قطعا دوست دارد که پرسپولیس قهرمان شود ضمن اینکه از نظر حرفه‌ای هم او برای موفقیت تیمش تلاش خواهد کرد بنابراین احتمال دارد یحیی گل‌محمدی زمینه‌ساز قهرمانی پرسپولیس را در لیگ پانزدهم فراهم کند. اگر ذوب آهن در اهواز پیروز شود در آنصورت پرسپولیس حتی با یک مساوی هم قهرمان لیگ خواهد شد.

استقلال خوزستان را برخی با تیم لسترسیتی انگلیس مقایسه می‌کنند تیمی که با بازیکنان جوانش قهرمان لیگ برتر انگلیس شده است. استقلال خوزستان هم با جوانانی جویای نام در آستانه قهرمانی است. جوانان با انگیزه استقلال خوزستان می‌خواهند در نبرد آخر رویای‌شان را به واقعیت تبدیل کنند.

فولاد- گسترش فولادتبریز؛ بدون حساسیت!

این مسابقه هیچ حساسیتی برای جدول ندارد. فولاد خوزستان رتبه دوازدهمی‌اش را تثبیت کرده و در صورت پیروزی هم ممکن است یک پله در جدول لیگ صعود کند. گسترش فولاد تبریز هم که نهم است و دغدغه‌ای ندارد با این حال شاگردان فراز کمالوند شاید تلاش کنند باخت مقابل پرسپولیس را فراموش کنند و با یک برد بتوانند در رده هفتم قرار بگیرند.

سایپا- نفت تهران؛ خداحافظی منصوریان با نفت؟

مدیرعامل خبرساز باشگاه سایپا به انتهای لیگ پانزدهم نرسید و شرکت خودرو سازی مدیرعامل جدید باشگاه را روز گذشته انتخاب کرد. مدیرعامل جدید برخلاف مدیر قبلی باشگاه با اهالی ورزش بسیار آشناست. سایپا که در رده هشتم قرار دارد اگر در این بازی پیروز شود ممکن است لیگ را با رده هفتمی تمام کند. شاگردان منصوریان انگیزه‌شان بیشتر از نارنجی‌پوشان سایپاست. شاید این آخرین حضور منصوریان در نفت باشد و برخی رسانه‌ها از حضور او در استقلال خبر داده بودند. نفتی‌ها البته در صورت باخت پرگل استقلال و عدم پیروزی تراکتور، با بردی پرگل می‌توانند سهمیه آسیا را کسب کنند.

سپاهان- پدیده؛ رقابت ده و یازده!

سپاهان در رده دهم و پدیده روی پله یازدهم قرار دارد. این مسابقه هم حساسیتی در جدول ندارد. زردپوشان اصفهانی به دنبال برد در این بازی هستند تا شاید بتوانند فصل کابوس‌وار خود را با یک برد تمام کنند. پدیده هم برای رسیدن به رتبه تک رقمی تلاش می کند.

سیاه جامگان- ملوان؛ جدال نفسگیر بقا در ته جدول

این بازی هم یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته آخر لیگ برتر است. ملوان اگر در این بازی پیروز شود در لیگ برتر ماندگار خواهد شد و سیاه جامگان به لیگ یک سقوط می‌کند. مساوی هم ممکن است به ضرر هر دو و سقوط هر دو تیم منجر شود و اگر راه آهن پرسپولیس را شکست بدهد در آنصورت راه آهن در لیگ برتر می‌ماند ملوان و سیاه جامگان رفتنی می‌شوند. مساوی هم به شرطی که راه آهن امتیاز از دست بدهد به سود ملوان خواهد بود.

صبای قم- استقلال؛ رویای قهرمانی آبی

استقلال شانس کمی برای قهرمانی دارد و آبی‌پوشان باید صبای قم را شکست بدهند و استقلال خوزستان و پرسپولیس شکست بخورند تا در آنصورت شاگردان مظلومی بتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. البته علی دایی دو هفته پیش گفت که با شکست استقلال به قهرمانی پرسپولیس کمک می‌کند اما اکنون پرسپولیس نیازی به کمک دایی ندارد و خودش باید با اختلاف گل زیاد راه آهن را ببرد. البته اگر پرسپولیس مقابل راه آهن بازنده شود و شاگردان دایی هم استقلال را شکست بدهند و استقلال خوزستان هم با اختلاف دوگل بازنده شود در آنصورت پرسپولیس با شکست قهرمان می‌شود. شاگردان مظلومی برای اینکه سهمیه‌شان را در آسیا قطعی کنند باید حداقل مساوی بگیرند. بنابراین نتیجه بازی برای آبی‌پوشان مهم است هرچند که امکان دارد این آخرین مربیگری مظلومی در استقلال باشد مگراینکه این مرتبه شانس در خانه او و استقلال را بزند و یکباره جام قهرمانی در قم با دستان سیدمهدی رحمتی بالا برود.

برنامه هفته سی‌ام لیگ برتر

جمعه 24 اردیبهشت 95 همه دیدارها ساعت 18 آغاز می‌شود.

پرسپولیس-راه آهن- ورزشگاه آزادی

تراکتورسازی تبریز- استقلال اهواز- ورزشگاه یادگار امام تبریز

استقلال خوزستان- ذوب آهن- ورزشگاه تختی

فولاد خوزستان- گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه غدیر

سایپا- نفت تهران- ورزشگاه پاس قوامین

فولاد مبارکه سپاهان- پدیده خراسان- ورزشگاه فولاد شهر

سیاه جامگان مشهد- ملوان بندر انزلی- ورزشگاه ثامن

صبای قم- استقلال تهران- ورزشگاه یادگارامام قم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها