أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۵۷۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
هفته سی‌ام لیگ برتر؛
هفته پایانی پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در شرایطی عصر جمعه برگزار خواهد شد که سه تیم شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را دارند و سه تیم هم برای مشخص شدن دو تیم دیگر سقوط کننده می‌جنگند.
به گزارش پایگاه 598، پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران که از روز هشتم مردادماه سال گذشته آغاز شده بود، روز جمعه بیست و چهارم اردیبهشت ماه پس از ۲۸۸ روز به پایان خواهد رسید تا چهره قهرمان این دوره مشخص شود.

هفته سی ام این مسابقات در شرایطی برگزار خواهد شد که سه تیم برای قهرمانی مبارزه می کنند و سه تیم هم برای فرار از سقوط جدال می کنند. هر چند اهمیت قهرمانی در لیگ بسیار بالاست اما سقوط نکردن از لیگ برتر هم برای سه تیم انتهایی بسیار مهم است.

مثلث قهرمانی با دو ضلع پررنگ
برای مشخص شدن قهرمان لیگ پانزدهم سه تیم دوئل های غیرمستقیمی با هم خواهند داشت که البته شانس دو تیم برای رسیدن به این عنوان بیشتر است. استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس تیم هایی هستند که شانس بالا بردن جام را دارند اما شانس استقلال خوزستان و پرسپولیس نسبت به تیم شاگردان مظلومی برای این قهرمانی بیشتر است.

باختی که برای استقلال گران تمام شد
استقلال تهران با شکستی که برابر تراکتورسازی متحمل شد شانس خود برای قهرمانی را کاهش داد. این تیم که هفته ها صدرنشین لیگ برتر بود و می توانست به راحتی قهرمان شود با شکست برابر تراکتورسازی امیدهایش را از دست و حالا باید منتظر شکست دو تیم مدعی دیگر باشد و خودش صبای قم را ببرد تا شاید قهرمان شود. با این حال روی کاغذ استقلال شانس قهرمانی دارد و در فوتبال هیچ چیز بعید نیست.

شانس بالاتر استقلال خوزستان
استقلال خوزستان که پدیده این فصل رقابتهای لیگ برتر بود، با دو اختلاف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس از شانس بالاتری برای رسیدن به عنوان قهرمانی برخوردار است. شاگردان عبدالله ویسی برای رسیدن به عنوان قهرمانی البته یک حریف سخت به نام ذوب آهن را پیش رو دارد که سرمربی اش یک پرسپولیسی است. یحیی گل محمدی که سابقه هدایت پرسپولیس را هم دارد برای آنکه خودش را پیش هواداران پرسپولیس شیرین کند قطعا به دنبال پیروزی برابر استقلال خوزستان است.

جدال مرگ و زندگی در مشهد
یکی از حساس ترین دیدارهای هفته سی ام لیگ برتر در مشهد برگزار خواهد شد. جایی که هر دو تیم جزو گزینه های سقوط هستند و تیمی که پیروز شود حکم بقایش در لیگ را امضا می کند و تیم بازنده باید به لیگ دسته اول برود. ملوان در شرایطی به مشهد می رود که کارش در خانه سیاه جامگان سخت است. ملوان البته با دو امتیاز بیشتر وضعیت بهتری نسبت به سیاه جامگان دارد اما طبیعتا باید پیروز شود.

دیگر تیمی که گزینه سقوط به لیگ دسته اول به شمار می رود، راه آهن حریف روز جمعه پرسپولیس است. این تیم هم که ۲۵ امتیازی است برای ماندن در لیگ برتر باید پرسپولیسی را ببرد که خودش مدعی قهرمانی است و برای بالا بردن جام مبارزه می کند. از بین سه تیم سیاه جامگان، ملوان و راه آهن دو تیم به همراه استقلال اهواز که قبلا به لیگ دسته اول سقوط کرده بود، با لیگ برتر خداحافظی خواهد کرد.

پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف راه آهن می رود و با پیروزی در این دیدار می تواند به قهرمانی امیدوار باشد.

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ :
* استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان - ورزشگاه غدیر اهواز
* پرسپولیس - راه‌آهن - ورزشگاه آزادی تهران
* صبای قم - استقلال تهران - ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* سایپا - نفت تهران - ورزشگاه پاس قوامین
* سیاه‌جامگان مشهد - ملوان بندرانزلی - ورزشگاه ثامن مشهد
* فولاد خوزستان - گسترش فولاد - ورزشگاه تختی اهواز
* سپاهان اصفهان - پدیده خراسان - ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* تراکتورسازی تبریز - استقلال اهواز - ورزشگاه یادگار امام‌ (ره) تبریز
کلیه بازیها ساعت ۱۸ آغاز می شود

جدول گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته بیست و نهم:
۱۶ گل:
مهدی طارمی (پرسپولیس)
۱۰ گل:
محمدحسن ابراهیمی (گسترش فولاد)
۹ گل:
امید ابراهیمی (استقلال تهران)
۸ گل:
ساسان انصاري (فولاداهواز) - مهرداد محمدی (راه آهن) - حسن بیت سعیدی (استقلال٫خ)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها