يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۵۹۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
این درست که تنها تفاصل گل باعث شد جام به جای تهران سر از اهواز درآورده و نصیب استقلالی های خوزستان شود اما واقعیت این است که پرسپولیس قهرمانی را به خاطر چند گلر از دست داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ بدون شک تیم خوبی ساخته بود که لیاقت قهرمانی را داشت اما سکته بی مورد در بازی آخر برابر راه آهن آن هم در حضور بیش از یکصد هزار نفر باعث شد تا آزادی روی سر پرسپولیسی های آماده جشن قهرمانی آوار شود. بسیاری تفاضل گل را باعث ناکامی پرسپولیس قلمداد می کنند اما واقعیت این است که دروازه بان های زیادی در این فصل دست به دست هم داده و کمر به قتل پروفسور کروات و شاگردانش بستند.


سوای از سه گلر این فصل پرسپولیس که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و هر یک در مقاطعی حساس از فصل با اشتباهات مرگبار خود امتیازات زیادی را از سرخپوشان گرفتند چند دروازه بان دیگر لیگ برتری هم بودند که با درخشش در مقابل این تیم و اشتباه در بازی های حساس دیگر به خصوص در هفته های پایانی به ناکامی پرسپولیس در راه قهرمانی کمک کردند.


سوشا مکانی به عنوان انتخاب اول برانکو اصلا در حد و اندازه های شماره یک پرسپولیس ظاهر نشد تا جایی که حاشیه هایش بیشتر از توانایی های فنی او بروز پیدا کرد تا تیم ناخودآگاه با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کند. آخرین مورد هم برمی گشت به تیپ عجیب و غریب سوشا که باعث شد تا برانکو در دو بازی پایانی او را نیمکت نشین کند. چه بسا اگر سوشا یکی ، دو تا از گل های عجیبی را که خورد دریافت نمی کرد الان پرسپولیس جام را با تفاضل گل به استقلال خوزستان هدیه نمی کرد به خصوص گل مفتی که در دربی از استقلال خورد.

 


والری لوبانف ازبکستانی هم کم از رقیب ایرانی اش در درون دروازه پرسپولیس نداشت. خرید نیم فصل سرخپوشان که به عنوان گلری ملی پوش به جمع شاگردان برانکو پیوست تا بلکه نگرانی ها در درون دروازه را کاهش دهد نه تنها به توفیقی نرسید بلکه گل های بدتر از سوشا خورد تا حضور و خرید این بازیکن هم فایده ای برای پروفسور نداشته باشد.


ایمان صادقی هم در نیم فصل نخست با اشتباهات مرگبار درست همانند سوشا و لوبانف کمر به قتل برانکو بست و در نقل و انتقالات زمستانی از تیم کنار گذاشته شد. تنها کافی است به گل هایی که او در سه هفته ابتدایی لیگ و در غیاب سوشا مکانی محروم دریافت کرد دقت کنید تا متوجه شوید پرسپولیس چرا جام را از دست داد.


سوای از سه گلر پرسپولیسی چند دروازه بان دیگر هم بودند که در راه ناکامی پرسپولیس ایفای نقش کردند. اولین گلر فرناندو خسوس برزیلی بود که با هنرنمایی خود درون دروازه استقلالی های خوزستان هم بهترین آمار کلین شیت را برجا گذاشت هم در تفاضل گل پرسپولیس را شکست داد. خسوس در بازی برابر پرسپولیس هم یکی از بهترین نمایش های ممکن را ارائه داده بود.

 


محمدرشید مظاهری دروازه‌بان ملی‌پوش ذوب‌آهن هم با وجود درخششی که در این هفته‌ها داشت در اهواز نتوانست قفل دروازه‌اش را مقابل استقلال‌خوزستان بسته نگه دارد. بیشتر طرفداران پرسپولیس امیدوار بودند این گلر توانمند بتواند سد محکمی مقابل مهاجمان خوزستانی باشد. درست مثل بازی ذوب‌آهن با پرسپولیس که بارها مهاجمان سرخپوش را ناکام گذاشت اما رشید مظاهری با دریافت 2 گل آرزوی پرسپولیسی‌ها را خراب کرد تا نامش در لیست گلرهایی باشد که پرسپولیس را از قهرمانی دور کردند.

 


محسن فروزان دروازه بان راه آهن هم با شاهکاری که در روز پایانی لیگ برتر و مقابل 100 هزار پرسپولیسی داشت دنیا را روی سر حاضران در ورزشگاه ویران کرد تا به جمع دروازه بان هایی بپیوندد که قهرمانی را از پرسپولیس گرفتند. فروزان در بازی دیروز راه آهن با پرسپولیس دو گل خورد اما بیش از 6 تا 7 موقعیت خوب را از مهاجمان پرسپولیس گرفت تا تفاضل گل رقیب بهتر از رقیب خوزستانی نشود.

 


علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش نفت با وجود تمام حرف و حدیث هایی که در بازی برگشت تیمش برابر پرسپولیس رقم خورده بود با بسته نگه داشتن چارچوب دروازه اش باعث و بانی شکست دردناکی برای سرخپوشان شد تا او هم در روزهایی که خبرهای پیوستنش به تیم پرطرفدار پایتخت بیش از پیش به گوش می رسد در جمع دروازه بان هایی قرار بگیرد که قهرمانی را از برانکو گرفتند.

 


سیدمهدی رحمتی در دربی رفت پایتخت با درخششی که داشت تا حدودی در ناکامی پرسپولیس نقش داشت گرچه اشتباهات او در دربی برگشت تمام آن درخشش را تحت الشعاع قرار داد اما با این حال اگر کاپیتان استقلال در بازی رفت نمی درخشید و یک تنه تمام حملات سرخپوشان را مهار نمی کرد الان پرسپولیس با همان برد و امتیازات دربی رفت قهرمان لیگ پانزدهم محسوب می شد.

 


سیدمهدی رحمتی در دربی رفت پایتخت با درخششی که داشت تا حدودی در ناکامی پرسپولیس نقش داشت گرچه اشتباهات او در دربی برگشت تمام آن درخشش را تحت الشعاع قرار داد اما با این حال اگر کاپیتان استقلال در بازی رفت نمی درخشید و یک تنه تمام حملات سرخپوشان را مهار نمی کرد الان پرسپولیس با همان برد و امتیازات دربی رفت قهرمان لیگ پانزدهم محسوب می شد.

 

 

پرویز کریمی دروازه بان نیم فصل نخست استقلال اهواز هم می تواند در این لیست قرار بگیرد. چون در بازی رفت در ورزشگاه آزادی به تنهایی بیش از 6 تا 7 موقعیت گلزنی 100 درصدی را از مهاجمان پرسپولیس به خصوص مهدی طارمی گرفت تا این بازی تنها با یک گل به سود سرخپوشان به پایان برسد. اگر یکی ، دو موقعیت آن بازی گل می شد الان پرسپولیس قهرمان لیگ بود.

 


محمدرضا اخباری دروازه بان ملی پوش و جوان تراکتورسازی هم در بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی که با تساوی 1-1 به پایان رسید با دو سیو عالی خود مانع شکست تیمش برابر پرسپولیس شد تا همین درخشش او تاوان سنگینی برای سرخپوشان پایتخت داشته باشد. نکته این که در آن بازی جری بنگستون موقعیت صد درصد گلزنی تیمش را به پاهای اخباری کوبید.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها