أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۵۹۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
11 مرد برتر هفته سی‌اُم لیگ پانزدهم در نقاط مختلف زمین به گونه‌ای انتخاب شدند که درخشش کمتر بازیکنی پنهان مانده است؛ طوری که راه‌آهن با دو گل دریافتی سه نماینده در تیم هفته دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، بر خلاف تمام هفته‌های لیگ برتر این بار تیم‌های پایین جدولی بودند که بیشترین بازیکن را در تیم منتخب هفته به خود اختصاص دادند. راه‌آهن سقوط کرده و بازنده مقابل پرسپولیس با نمایش چشم‌نوازش برابر پرسپولیس در این هفته 3 نماینده دارد و استقلال خوزستان قهرمان، سیاه جامگان مانده در لیگ و تراکتورسازی 2 بازیکن و صبا و پدیده هر کدام یک نماینده در تیم منتخب هفته سی‌اُم و پایانی فصل 95-94 دارند.

 

دروازه‌بان

 

محسن فروزان (راه‌آهن)

 

دروازه‌بان فصل گذشته استقلال که بعد از 10 هفته ابتدایی در سیاه جامگان، نیم‌فصل به راه‌آهن پیوست در آخرین بازی لیگ پانزدهم روبه‌روی تیمی قرار گرفت که شاید مدت‌ها انتظار درخشش برابر آن را می‌کشید. محسن فروزان که هفت کلین‌شیت در این فصل داشته دیروز هم تلاش زیادی برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش داشت و با شیرجه‌ها و واکنش‌های خود در مقابل 100 هزار تماشاگر سرخ پوش بارها مانع گلزنی پرسپولیسی که در تکاپوی قهرمانی بود، شد تا اینکه دقیقه 82 از روی نقطه پنالتی گل خورد و  سه دقیقه بعد هم روی یک پاس در عرض دومین گل را دریافت کرد. فروزان با وجود این دو گل بدون شک بهترین دروازه‌بان هفته پایانی لیگ بود که این عملکرد او می‌تواند نویدبخش بازگشت این دروازه‌بان به دوران اوجش باشد. البته فرناندو خسوس و محمد حسین عین افشار هم نمایش خوبی داشتند.

 

مدافعان

 

مسعود حق‌جو (صبای قم)

 

 

مدافع میانی سه فصل اخیر صبا از هفته نهم لیگ پانزدهم با نظر علی دایی به دفاع راست منتقل شد و به غیر از نیمه دوم هفته گذشته مقابل ملوان دیگر در پست تخصصی‌اش به کار گرفته نشد اما با این وجود توانست انتظارات را برآورده کند. مسعود حق‌جو روز گذشته همانند بازی دور رفت جزء بهترین‌های تیمش مقابل استقلال تهران بود و نفوذهای پر شمار آبی‌ها از جناح چپ زمین را پیش از آنکه ارسال شود یا ایجاد فرصت کند دفع می‌کرد و علاوه بر آن در زدن ضربات سر نفر اول بود تا بتواند جزء بهترین‌های هفته آخر لیگ برتر لقب بگیرد.

 

فرشاد فرجی (راه‌آهن)

 

 

درست است که راه‌آهن دو گل از پرسپولیس دریافت کرد اما آنها در روزی که تیم برانکو فقط به پیروزی پر گل در حضور پر شور تماشاگرانش می‌اندیشید مثل خط دروازه در دفاع نیز فوق‌العاده بودند. فرشاد فرجی که می‌توان جزء بهترین‌های فصل راه‌آهن نامید دیروز مقابل بسیاری از حملات پرسپولیس ایستادگی کرد و با تکل و دفع توپ‌های به موقع خود اجازه گلزنی به آقای گل و بهترین خط حمله لیگ را نداد. او تمام سعی خود را انجام داد اما تیمش دو گل دریافت کرد و به لیگ یک سقوط کرد.

 

اولو کورده (سیاه جامگان)

 

 

در روزی که ملوان فقط برای گرفتن امتیاز در ورزشگاه ثامن مشهد تلاش می‌کرد و حملات جسته و گریخته‌ای داشت این مدافع تنومند در خنثی کردن موقعیت‌های گلزنی قوهای سپید نمایش مورد انتظار مشهدی‌ها و فرهاد کاظمی را ارائه داشت. اجازه ندادن به مهاجمان تشنه گلزنی ملوان توسط مدافعان سیاه جامگان که کورده در متن آن بود موجب شد آنها بتوانند دقیقه 52 گل اول را بزنند و آن را تا لحظات آخر حفظ کنند تا یک دقیقه به پایان مسابقه لیگ گل بقا را به ثمر رسانند.

 

هافبک‌ها

 

فيليپه برتولدو (استقلال خوزستان)

 

 

ميثم دورقي كه در ميانه زمين بازي خوبي مي‌كرد همان نيمه اول با بدشانسي مصدوم شد و جاي خود را به فيليپه برتولدو داد. برتولدو كه اصالتا برزيلي است در ميانه زمين عالي بود و گل اول استقلال خوزستان روي سانتر زيباي وي به ثمر رسيد. برتولدو بعد از گل‌هاي استقلال خوزستان بسيار خوب در زمين ميدان‌داري كرد و مانع از اين شد كه ذوبي‌ها بتوانند بازي‌سازي كنند.

 

رحيم زهيوي (استقلال خوزستان)

 

 

ستاره بي‌چون و چراي هفته سي‌اُم كسي جز رحيو زهيوي پسر سوسنگردي تيم قهرمان نبود. زهيوي موفق شد با دو گل زيبايي كه برابر ذوب‌آهن و رشيد مظاهري بزند قهرماني را برای خوزستاني‌ها بكند. با اين دو گل محبوبيت وي در خوزستان بيشتر و بيشتر شد. بازي خوب او ما را مجاب كرد تا نامش را براي سومین بار در تيم منتخب قرار دهيم.

 

مهدي كيانی (تراكتورسازي)

 

 

در روزی که تراکتورِ امیر قلعه‌نویی فقط به پیروزی پر گل در یادگار تبریز احتیاج داشت مهدی کیانی میانه زمین را تحت کنترل کامل خود گرفت و با مشارکت در دفاع تیمش در زمان حملات معدود استقلال اهواز و ایجاد موقعیت و بازی‌سازی برای هم تیمی‌هایش توانست نقش موثری در پنج گل تراکتورسازان داشته باشد. به جز کیانی، فریبرز گرامی هافبک دفاعی پدیده با گلی که وارد دروازه سپاهان کرد شایسته حضور در تیم هفته بود.

 

حمیدرضا علی عسگری (سیاه جامگان)

 

 

علی‌عسگری مهم‌ترین گل زندگی خود را در دقیقه 89 بازی مقابل ملوان به ثمر رساند تا سیاه جامگان با بردی تاریخی در لیگ باقی بماند. او با دو پاس گل‌، سه پنالتی و یک گل حساس از بهترین‌های لیگ در نیم فصل دوم بوده است. آماری که نشان می‌دهد برادرزاده رییس جدید صدا وسیما هنوز هم فوتبالیست خوب و کار درآری است!

 

محسن یوسفی (پدیده)

 

 

محسن یوسفی با سن و سال بالا فصل بسیار خوبی را در پدیده پشت سر گذاشت و در بازی آخر مقابل سپاهان هم درخشید. او با طراحی حملات تیم و البته گلزنی مقابل تیم جوان شده سپاهان، فصل خوب تیمش و رضا مهاجری را به بهترین شکل تمام کرد تا مدافع عنوان قهرمانی ابتدای فصل در آخرین بازی سال باز هم ببازد.

 

مهاجمان

 

مهرداد محمدی (راه‌آهن)

 

 

تیم فوتبال راه‌آهن بازی ساده‌ای را مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشت، آنها در دفاع یک پارچه و در خط حمله به فرارهای گریزمانی محمدی دل بسته بودند. محمدی این وظیفه را به خوبی انجام داد و با وجود اینکه شاید دلش به گلزنی در بازی پرسپولیس نبود اما بارها از عمق دفاع این تیم عبور کرد و درنهایت با گلی سرنوشت‌ساز دروازه لوبانوف را روی پاشنه چرخاند.

 

فرزاد حاتمی (تراکتورسازی)

 

 

ستاره خط حمله تراکتور باز هم برای تیمش موثر بازی کرد و دو گل هم برای قرمزپوشان به ثمر رساند. حاتمی با فیزیک عالی و توانایی بازی با بدن و سر و پا مناسب بازی‌هایی که تیم به با بازی مستقیم سعی در گلزنی دارند. او در بازی تراکتور با گل‌های روحیه‌بخش به تیمش کمک زیادی کرد و ستاره قرمزپوشان پرطرفدار تبریز در آخرین بازی لیگ بود تا اقلا یک فصل دیگر هم در این شهر بماند.

 

***

با اتمام رقابت های این فصل لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای آینده تیم منتخب سال را به شما معرفی خواهیم کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها