أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۰۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
عضوکمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت:سیاست جمهوری اسلامی براین بوده که امسال نیزمانند سال‌های گذشته حجاج مابرای زیارت خانه خدا مشرف شوندومسئولیت آن هم وزارت امورخارجه وسازمان حج برعهده دارداماظاهرا تقابل عربستان باکشور مابه مسائل اعتقادی هم کشیده شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان آنلاین، حادثه منا، اعدام شیخ نمر، بی احترامی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و حالا برخورد تحقیرآمیز و نامناسب وزریر حج عربستان با رئیس سازمان حج و زیارت کشور، کار را به جایی رساند که امسال برگزاری مناسک حج برای مسلمانان ایرانی منتفی شود. این در حالی است که آیت الله جوادی آملی نیز شرایط را به گونه ای دانستند که از نظر شرعی کسانی که امسال از نظر مالی مستطیع شده‌اند، حج بر گردنشان نیست.

محمد اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به رفتار تحقیرآمیز عربستان سعودی با مسئولان سازمان حج و زیارت گفت: سیاست جمهوری اسلامی بر این بوده که امسال نیز مانند سال‌های گذشته حجاج ما برای زیارت خانه خدا مشرف شوند و مسئولیت آن هم وزرات امور خارجه و سازمان و حج و زیارت بر عهده دارد، اما ظاهرا تقابل عربستان با کشور ما به مسائل اعتقادی هم کشیده شده است.

کوثری ادامه داد: برخورد بسیار زشت و ناپسندی که مسئولین دیپلماسی عربستان و وزیر حج آن کشور با هیئت مذاکره کننده ایرانی انجام دادند، شرایطی ایجاد کردند که به هیچ‌وجه مورد قبول ما نبود.

وی افزود: سعودی‌ها برای ما شرایطی را ایجاد کرده‌اند که ما نمی‌توانیم آنها را بپذیریم؛ اینکه می‌گویند حجاج ما برای گرفتن ویزا باید به کشور ثالث بروند و در خصوص حمل و نقل هوایی و تامین امنیت حجاج هیچ‌گونه همکاری ندارند.

کوثری تاکید کرد: مسئولان عربستان به هیچ‌عنوان در خصوص تامین امنیت زائران به ما اطمینان ندادند، از این رو برگزاری مناسک حج امسال برای زائران ایرانی منتفی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: فردا هشتم شعبان است و دیگر زمان زیادی برای تامین امکانات حجاج  باقی نمانده و به طور قطع و یقین توافقی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: بر اثر خباثت مسئولین دیپلماسی و حج عربستان موضوع حج امسال برای ایران به طور کامل منتفی است چون آنها تضمینی برای تامین امنیت حجاج نداده‌اند و در نهایت تا به امروز به هیچ وجه به نتیجه نرسیده‌ایم و بعد از آن هم قطعا فرصتی برای پیگیری موضوع نیست، لذا باید امسال حج را منتفی شده بدانیم.

کوثری با انتقاد به عملکرد وزرات خارجه گفت: دستگاه دیپلماسی باید از همان ابتدا، نه فقط امروز و به خاطر موضوع حج،  رفتار تهاجمی را دنبال می‌کرد اما چون تدافعی برخورد کردند و به صورتی دائما خواستند با آنها ارتباط برقرار کنند این مشکل به وجود آمده است. بنابراین خباثتی که مسئولین عربستان انجام دادند و باز هم در مقابل پاسخگو نبودند، نمی‌توان از امنیت حجاج ایران در حج امسال اطمینان حاصل کرد. وزرات خارجه کشورمان در خصوص عربستان کوتاهی کرد و اگر از همان روز های اول محکم برخورد می‌کردند، امروز شاهد این رفتار تحقیرآمیز آنها نبودیم.   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها