امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۷۶۱۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجت الاسلام کشوری درباره وضعیت برنامه ششم کشور مطرح نمودند:
از آنجا که ادبیات توسعه غربی به تدریج در حال تخریب زیرساخت های امنیت ملی مانند زیرساخت نفی سبیل (استقلال کشور)، زیرساخت اقتصاد (معیشت عادلانه) و زیرساخت علم (علم غیر ترجمه ای) و... است؛ در سال ۱۳۹۵ به تحلیل مفهّوم امنیت ملی بر اساس مفاهیم اولین نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی در قالب نمونه سازی دوم الگوی پیشرفت اسلامی خواهیم پرداخت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در مطلبی به بیان عواقب بی توجهی مخاطرات تدوین برنامه برنامه ششم بر اساس ادبیات توسعه غرب و در پی آن عدم تحقق مرحله دولت سازی اسلامی اشاره نمودند که در ادامه می آید.

امروز یک شنبه ۲۶_۲_۱۳۹۵ با اعلام  آقای علی لاریجانی معلوم گردید که متن گزارش یک شوری کمیسیون تلفیق برنامه ششم در صحن علنی مجلس نهم قرائت نمی شود و برنامه ششم در مجلس دهم بررسی خواهد شد؛ با توجه به قطعیت یافتن این موضوع چند نکته را متذکر می شوم:

۱_ همانطور که پیش از این گفته بودم؛ در سال ۱۳۹۵ یکی از اولویت های مهم فعالیت های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی پاسخ به سؤال "پیشنهادات الگوی پیشرفت اسلامی برای برنامه ششم کشور چیست؟ "خواهد بود؛ بدیهی است که ارایه پاسخ های تفصیلی و علمی به این سؤال به تدریج توهم کارآمدی را از جریان توسعه گرا می زداید و زمینه بسط مرحله دولت سازی اسلامی در ایران را فراهم تر می کند.

البته بنده احتمال جدی می دهم که برجام-که میوه نظریه سیاست خارجی توسعه گرا است-نتیجه اش تحمیل جنگ از سوی استکبار جهانی به ملت ایران خواهد بود و در صورت تحقق این امر مسیرهای سریع تر و جدیدی برای تحقق الگوی پیشرفت اسلامی قابل تعریف خواهد بود.

۲- از آنجا که ادبیات توسعه غربی به تدریج در حال تخریب زیرساخت های امنیت ملی مانند زیرساخت نفی سبیل (استقلال کشور)، زیرساخت اقتصاد(معیشت عادلانه) و زیرساخت علم(علم غیر ترجمه ای)  و... است؛ در سال ۱۳۹۵ به تحلیل مفهّوم امنیت ملی بر اساس مفاهیم اولین نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی در قالب نمونه سازی دوم الگوی پیشرفت اسلامی خواهیم پرداخت. نمونه سازی دوم به تحلیل مسئله مهم چگونگی مدیریت شهری از نگاه الگوی پیشرفت اسلامی می پردازد. بعون الله تبارک و تعالی

٣- فراموش نکنیم که تحقق گام سوم از مراحل تاریخی انقلاب با عظمت اسلامی بدون فهم الگوی پیشرفت اسلامی محقق نخواهد شد و ما باید با توجه به اصول مرحله پرورش، زمینه تبیین گسترده الگوی پیشرفت اسلامی و بالتبع تحقق مرحله سوم را فراهم آوریم. در اینجا از همه دوستانی که در سالهای گذشته تحقق مرحله سوم انقلاب اسلامی را بدون توجه با الگوی پیشرفت اسلامی دنبال می کردند؛ خواهشمندم راهبرد غلط و غیر کاربردی  خود را اصلاح کنند و بیش از این غافلانه زمینه رجز خوانی متوهمانه جریان توسعه گرا را در عرصه های مختلف فراهم نیاورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها