أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۲۲۹
زمان انتشار: ۰۱:۱۴     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
دو تصویر متفاوت در فضای مجازی منتشر شده که به یک شهید ارمنی نسبت داده شده است و این موضوع جای تامل دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، فضای مجازی بستری است که در آن اخبار دروغ و گاه واقعیت به سرعت منتشر می شود و پس از چند ساعت یا چند روز واکنش شخصی که برایش موضوعی در شبکه های اجتماعی ساخته شده را برمی انگیزد.

برای مثال در سه روز اخیر موضوعی در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی براینکه سردار سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق کل سپاه، از سوی رهبری به فرماندهی عملیات آزاد سازی "حلب" منصوب شده است ؛  مطلبی که به سرعت از سوی وی  تکذیب شد.

اما اخیرا دو تصویر در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می شود؛ مبنی براینکه شهید ارمنی "شهید هادی شجاع" است و در عکسی جعلی به نام شهید با نام مذکور منتشر شده است.


بازار داغ تصاویر جعلی درباره


موضوع قابل تامل اینکه "شهید هادی شجاع" در پائیز سال گذشته در سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید و این موضوع که عکس وی با عکس یک شهید ارمنی جابجا شود ؛ جای تامل جدی دارد.

نکته دیگر قابل طرح اینکه برخی که در زمین تروریست های تکفیری توپ می زنند با عنوان  "شهید ارمنی ایرانی"  یا اینگونه تمثیل ها،  اهداف خاصی را دنبال می کنند و برخی گرایش ها و تعصبات را نشانه گرفته اند.


*****"شهید هادی شجاع"  که بود؟

"هادی شجاع" از رزمندگان اسلام بود که هم زمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در آبان ماه سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید و نامش جاودانه شد.


بازار داغ تصاویر جعلی درباره

بازار داغ تصاویر جعلی درباره

این شهید بزرگوار حدود ده سال خدمت در بسیج را در کارنامه داشت و برخورد مناسب با مردم را سرلوحه کار خود قرار داده بود تا جایی که بنا به تعریف یکی از دوستان نزدیکش؛ وی در پست های بازرسی با مردم با نرمش خاصی سخن می گفت  و با روی خوش کار خود را پیش می برد.


**شهید هادی شجاع عاشق دفاع از حرم اهل بیت بود

"شهید هادی شجاع"  بسیار برای رفتن به سوریه و مبارزه با تروریست های تکفیری اشتیاق داشت و به همین جهت آموزش های اولیه را دید و سپس عازم سوریه شد تا برای دفاع از حرم با بنیادگرایان مورد حمایت عربستان و قطر و کشورهای  مرتجع منطقه مبارزه کند.

بازار داغ تصاویر جعلی درباره


مجید طاهری از دوستان "شهید هادی شجاع" در این زمینه می گوید: "هادی"  قبل از اینکه جذب سپاه شود و در بسیج ویژه شروع به فعالیت کند؛ خیلی مشتاق بود که به سوریه برود.  "شهید شجاع" توسط "شهید محمود رضا بیضایی " که از بچه های اسلامشهر بود و 2 سال پیش در سوریه به شهادت رسید آموزش نظامی دید و ارادت ویژه ای به این شهید داشت. وقتی خبر شهادت محمود رضا را شنید بغض عجیبی گلویش را گرفت  و  سپس گفت باید انتقام  "شهید بیضایی"  را از این تکفیری ها بگیرم.

هادی شجاع پانزده روزپیش ازدواج کرده بود و پس از مراسم ازدواجش برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله) به جنگ تروریست های تکفیری رفته بود که خرقه شهادت برتن کرد. این شهید ۲۵ ساله که از بسجیان فعال چهاردانگه بود آخر مهر ماه (اول آبان) در سوریه به دست تروریست های تکفیری در فاع از حرم حضرت زینب سلام الله به درجه رفیع شهادت رسید.

پخش شایعات اینچنینی و انتشار تصاویری خارج از عرف در راستای کمک به تروریست های تکفیری صورت می گیرد؛ حال آنکه این شهید از همان ابتدا به جهاد و شهادت علاقه داشت و به آرزوی خود یعنی شهید شدن در راه دفاع از حرم رسید.

متاسفانه فضای مجازی به مکانی برای انتشار مطالب و تصاویر کذب در کنار واقعیات اثبات نشده، تبدیل شده و موارد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد ؛  همه مطالبی که در کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی منتشر می شوند ، واقعی نیستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها