أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با پایگاه ۵۹۸:
لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی نقش مهم و پررنگی در پرکردن اوقات فراغت جوانان ، نوجوانان، کودکان و حتی بزرگسالان دارد، گفت: برای اینکه از صدمات فضای مجازی که به روح و روان جامعه وارد می کند بکاهیم در وهله اول لازم است که با اطلاع رسانی صحیح جامعه را از مزایا و معایب آن آشنا سازیم و در مرحله بعد نحوه استفاده درست از این فضا را به آنها آموزش دهیم.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه 598، لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه 598 با بیان اینکه امروزه فضای مجازی نقش مهم و پررنگی در پرکردن اوقات فراغت جوانان ، نوجوانان، کودکان و حتی بزرگسالان دارد، گفت: ویژگی های این پدیده نو ظهور مانند ارزانی، در دسترس بودن، سرگرمی و جذابیت سبب شده که طیف وسیعی از مردم که مسئولان هم در بین شان وجود دارد، از آن بهره ببرند.

لاله افتخاری ضروت شناخت چگونه بهره گیری از چنین ابزاری را مهم توصیف کرد و گفت: اگر افراد ندانند که چگونه از موقعیتی که فضای مجازی برایشان مهیا می کند، بهره ببرند و یا به عبارتی بدون آسیب شناسی وارد این فضای جدید شوند و نتواند خوب را ازبد و سره را از ناسره تشخیص دهند دچار آسیب های جدی خواهند شد که بعضا ً در مواردی جبران ناپذیر خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه از صدمات فضای مجازی که به روح و روان جامعه وارد می کند بکاهیم در وهله اول لازم است که با اطلاع رسانی صحیح جامعه را از مزایا و معایب آن آشنا سازیم و در مرحله بعد نحوه استفاده درست از این فضا را به آنها آموزش دهیم.

وی افزود: اینکه مردم را با فضای مجازی آشنا کنیم نیز وظیفه همه است. از مسئولان ذیربط گرفته تا اصحاب رسانه و صدا و سیما ، هنرمندان اعم از فعالان عرصه فیلم و سریال و هم هنرمندان سایر عرصه ها و حتی خود کاربران فضای مجازی نسبت به همدیگر مسئولند تا مردم را ضمن آشنا ساختن با خطرات این عرصه، به سمت درست استفاده کردن از آن سوق دهند.

افتخاری با بیان اینکه، نجات افراد درگیر با این عرصه وظیفه است، افزود: توصیه می کنم به خیرین و واقفین محترم که در این عرصه هم وارد شوند و با مشارکت جدی خود، بلایایی که از این ناحیه جامعه را تهدید می کند از آن دور سازند و این مشارکت تنها مالی نیست، می توان افراد آگاه به امور فضای مجازی هم علم خود را وقف نجات مردم کنند.

نماینده مردم تهران در این گفت و گو با اشاره به تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی تاکید کرد: اگر حضور چنین گروههای مردمی با تخصص، آگاهی و علم باشد و ضوابط و قوانین نیز رعایت بشود، می شود مصداق همان وقف و خیری که عرض کردم.این حضور باید باعث ایجاد وحدت در جامعه شود، نه خدائی نکرده سبب تفرقه شود.

افتخاری پاسخ به شبهات، آشناکردن مردم با دسیسه های دشمن و نحوه درست استفاده کردن از فضای مجازی را از وظایف این جبهه مردمی دانست و اظهار داشت:باید جوانان متدین و دغدغه دار حضور جدی در این عرصه داشته باشند و با تولید محتوای درست جامعه را اشباع کنند که اگر این نباشد در خلاء نبود ما، دشمنان این فضا را تصاحب می کنند و از این رهگذر صدمات جدی به امنیت روانی جامعه وارد می سازنند. به عبارتی همه باید کمک کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها