أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۶۷۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۴     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس اندیشکده یقین گفت: این گونه جا می افتد که فردی در حین رفتن برای خوردن ساندویچ به ناگاه با بهائی ها هم دیدار می کند، درحالی که این گونه نیست و در خانواده سیاستمداران کارکشته این گونه رفتارها برنامه ریزی شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین بعدازظهر امروز در نشست بزرگداشت سوم خرداد و روز مقاومت که به میزبانی دانشکده علوم سیاسی و حقوق دانشگاه تهران برگزار شد تصریح کرد: مشخصه اصلی قرن بیستم وجود اضطراب در جوانان است. جوانان امروز خواسته یا ناخواسته در محیط مدرن نسبت به آینده خود نگران هستند و این دغدغه سهل الوصول نیست.

وی افزود: یکی از عمده ترین مسائل در جهان در حیطه خصوصی و دولتی دشواری های اشتغال است و همچنین عمده ترین مقوله دولت ها رفع بیکاری و فقر در جامعه است. جوانان امروز زمانی به سمت ازدواج می روند که در سنین میانسالی قرار دارند. آمار ازدواج در جوامع مدرن در مرز 40 سالگی می باشد.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه امروز جوانان در دهه سوم و چهارم زندگی آرامش ندارند، خاطرنشان کرد: جوانان در دهه سوم و چهارم زندگی شور و نشاط خود را از دست می دهند و حوصله سر و کله زدن با فرزندان را ندارند. از سال 2010 و در یک افق 40 ساله یکی از 13 مولفه تمدن بشری در کنار تغییرات زیست محیطی و خالی شدن روستاها مسئله حل اضطراب است. مواد مخدر و شیوع گسترده آن به خاطر این است که جوانان دوست دارند برای لحظاتی اصلا در دنیا وجود نداشته باشند.

عباسی ادامه داد: راه درمان مجامع معناگرا مثل جوامع اسلامی برای حل مشکل جوانان این است که پاسخ به اضطراب را بدانند. اینکه می بینید جوانان در سال های اخیر با شور و نشاط در اعتکاف شرکت می کنند نوید خوبی است و یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان نیز زدودن همین اضطراب است.

وی با تاکید بر اینکه روند خودکشی در دنیا و ایران رو به افزایش است، تصدیق کرد: صرف گرامیداشت روز جوان برای حل مشکلات آنان کفایت نمی کند و قرار دادن شعار امید توسط سیاستمداران سودی ندارد. سیاست امید توسط سیاستمداران به مثابه آن اسبی است که هویجی را در مقابل آن می گیرند تا به جلو حرکت کند. اوباما هشت سال پیش با شعار تغییر بر سر کار آمد اما امروز می بینیم در این هشت سال هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه شعار امید در جوامع متعدد هیچ گرهی را باز نکرده است، اظهار داشت: ابتدا برای آنکه مردم علاقه مند به آن هویج (امید) شوند ذائقه سازی می کنند و مرتب این هویج را دورتر می برند تا هیچ گاه مردم به آن نرسند. امروزه سیاستمداران در اروپا از انگاره‌های امید صحبت می کنند که هیچ فایده ای برای جوانان ندارد.

این استاد دانشگاه افزود: وقتی جامعه شرایطی می بیند که امکان تحقق امید وجود ندارد به سمت برائت از مشرکین می رود، مثلا برای برداشتن موشک ها یک پالسی را به جامعه داده اند. جالب است کسانی این حرف ها را می زنند که یک گروهان محافظ از بین مردمانش برای خود برمی گزینند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه کسانی که بیشترین فاصله را از مردم دارند اعلام می کنند عصر حاضر عصر گفتمان است نه موشک، ادامه داد: این صحبت ها در زمانی گفته شده که آمریکا در عصر نهم موشک سازی خود است. پس از عبور از جریان موشک سازی به حقوق بشر می رسند که مسئله اول آن بهائی ها و سپس هم جنسبازان هستند. جریان لیبرالی نشان می دهد که امروز در عصر حقوق بشر به بهائی ها ظلم شده است و این گونه جا می افتد که فردی در حین رفتن برای خوردن ساندویچ به ناگاه با بهائی ها هم دیدار می کند. درحالی که این گونه نیست و در خانواده سیاستمداران کارکشته این گونه رفتار برنامه ریزی شده است.

عباسی افزود: سفرهای بی حساب و کتاب که همین افراد انجام می دهند در راستای همین پروژه است. حسین موسویان نزدیک به جریان قدرت نیز می باشد بعد از تبرئه شدن از جاسوسی در ایران به طور کل از کشور خارج شد و رفت پیش همان دوستانش در خارج از کشور نشست. سیستم نحله بهائیت، وهابیت و قادیات را انگلیسی ها به وجود آوردند.

وی با تاکید بر اینکه گروه های القاعده، النصره و داعش را که قرابتی با وهابیت دارند انگلیسی ها در صده های گذشته ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: این رفتار نشان می دهد پروژه‌ای در داخل کشور کلید خورده است که پروژه حساب شده‌ای است. این خانم که با بهائی ها دیدار می کند در سال های اخیر و حتی چند ماه گذشته بی سر و صدا به انگلیس و آمریکا رفت و آمد می کند. این رفتارها آگاهانه است تا پالس های خاصی را به دشمن بدهند.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: وقتی که افراد نزدیک به حزب کارگزاران چنین سخنانی می گویند این اتفاق می افتد. پس از صحبت از گفتمان موشک و دفاع از جریان بهائیت در هفته های آتی باید منتظر دیدار با همجنس بازان نیز باشیم. جریان لیبرال که خود را اصلاح طلب و اعتدال معرفی می کند این دیدار را محکوم نمی کند بلکه معترض می شود که منتقدین به این دیدار، نگاه سیاسی دارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به پروژه نرمالیزاسیون در کشور بیان داشت: نرمالیزاسیون یعنی اینکه اگر مشکلی در کشور وجود دارد بگذارید همان مشکل باقی بماند مثلا اگر می گوییم علوم انسانی ما غربی است و یا نظام بانکی ما ربوی است بگذارید همین شکل باقی بماند. آنها فقط به دنبال گرفتن رای از مردم هستند و همچنین به دنبال این می باشند که روحیه انقلابی را از مردم بگیرند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه پروژه ای در جمهوری اسلامی کلید خورده است که غیرت را از بین ببرد اظهار داشت: پس از این پروژه، پروژه دیگر به نام امید است تا امید کاذب ایجاد کنند. اینها افقی را ترسیم می کنند که مردم به 1+5 و نظام سلطه کولی بدهند. پس از اینکه سیستم هسته ای را بتن ریختند در اقدام بعدی این گفتمان را عنوان می کنند که نباید موشک ها را امتحان کنید. باید بدانید امنیت ما را اس 300 روسی تامین نمی کند بلکه موشکی که در داخل ساخته می شود تامین کننده امنیت کشور ما است. موشکی که امنیت ما را تضمین می کند موشکی است که امثال حسن تهرانی مقدم آن را می سازد.

عباسی با اشاره به سیستم بانکی یوترن بیان داشت: یوترن یک دور برگردان برای رصد کارهای ایران توسط آمریکا است. پروژه ایران هراسی در یوترن این است که آمریکا از ما بخواهد موشک هایمان را به او بدهیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کوچک هولوکاست بنیان لیبرالیزم را به هم ریخت، ادامه داد: این صحبت جبران کردن که توسط پدر این خانمی که با بهائیت دیدار کرده گفته شده، یک کار تاکتیکی است. دیدار با بهائیان ادامه پروژه ای است که در آن باید قاسم سلیمانی و نیروی قدس از سوریه خارج شوند و کار را به وزارت خارجه بسپارند.

کارشناس مسائل استراتژیک در مورد پروژه حقوق بشر در کشور نیز بیان داشت: مرحله بعدی در پروژه حقوق بشر پس از دیدار با بهائیان دیدار با همجنس بازان است. بخش نظامی و سیستم موشکی تعدیل شده است. اینکه می گویند سیستم دفاعی کشور در این دولت بیشترین حجم را داشته است دروغ بزرگی می باشد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه برخی می خواهند روحیه انقلابی را از مردم بگیرند اظهار داشت: جناح سیاسی که یک عده اش با بهائی ها دیدار می کند و یک عده ای دیگر نیز به دنبال نرمالیزاسیون جامعه هستند مسئله اش این است که قرآن را بزنند. اتفاقا اتهام منتظری برای کنار گذاشتن توسط امام این بود که امام به او گفت پس از من کشور را به لیبرال ها می دهی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها