يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۷۲۸۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
در مجلس قدیم شورای اسلامی
مراسم افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم امروز سه‌شنبه چهارم خردادماه از ساعت 9 صبح در مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد.

در این مراسم قرار است هیأت رئیسه سنی جهت استقرار در جایگاه برای اداره جلسه افتتاحیه که دو نفر از مسن‌ترین و دو نفر از جوان‌ترین اعضای خبرگان عضو آن هستند، حضور یابند.

در میان راه یافتگان به پنجمین دوره مجلس خبرگان، آیت‌‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی که از حوزه انتخابیه تهران به این مجلس راه‌یافته متولد سال 1302 هجری شمسی بوده و اکنون در سن 93 سالگی به عنوان مسن‌ترین نماینده و سید‌صدرالسادات حسینی 33 ساله از حوزه انتخابیه هرمزگان متولد سال 1363، جوان‌ترین عضو این مجلس است.
آیت‌الله ابراهیم حاج‌امینی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان نیز 92سال سن دارد که بعد از آیت‌الله میرمحمدی مسن‌ترین فرد این مجلس شناخته می شود و احمد پروانی از حوزه انتخابیه گیلان با 34 سال بعد از سادات حسینی جوان‌ترین‌فرد این مجلس است.

به این ترتیب آیت‌الله میرمحمدی به عنوان رئیس، آیت‌الله امینی به عنوان نائب رئیس، سیدصدر السادات حسینی و پروانی نیز به عنوان منشی، اداره افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم را بر عهده خواهند داشت.

همچنین انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری و هیات رئیسه از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه خواهد بود.

قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت افتتاحیه دوره پنجم خبرگان نیز از دیگر بخش‌های مراسم امروز خواهد بود.

به گزارش فارس در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین، محمد محمدی گلپایگانی، محمد جعفر منتظری، علی سعیدی،قاضی عسگر، سید رضا تقوی، سرلشکر فیروز آبادی، محمدعلی جعفری، محمدحسین صفار هرندی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، حسینعلی امیری،پرویز داوودی، محمود احمدی‌نژاد، اسحاق جهانگیری، محمود واعظی،محمد جواد ایروانی حضور دارند.

همچنین در طبقه فوقانی ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی جمع زیادی از سفرای کشورها نیز حضور دارند.

برپایه این گزارش پس از سخنرانی رئیس سنی،‌ و تقدیر از حضور مهمانان جلسه علنی مراسم افتتاحیه به پایان رسیده و در بخش غیرعلنی انتخاب هیأت رئیسه دائم و کمیسیون‌ها به مدت 2 سال برگزار می‌شود.

در ابتدا رئیس مجلس خبرگان رهبری و سپس انتخاب دو نایب‌رئیس انتخاب می‌شوند که به ترتیب رأی اول و دوم مشخص می‌شود و در ادامه دو منشی مجلس خبرگان و دو کارپرداز اجرایی و فرهنگی انتخاب خواهند شد.

کمیته 5 نفره برای تنظیم محورهای بیانیه پایانی اجلاس خبرگان انتخاب خواهند شد، ششمین دستور کار جلسه غیرعلنی انتخابات برای اعضای کمیسیون‌های 6گانه مجلس خبرگان رهبری است و هفتمین دستور کار نیز نطق‌های قبل از دستور و دیگر موارد احتمالی خواهد بود که طبق آیین‌نامه توسط هیأت رئیسه اعلام می‌شود و به این ترتیب جلسه غیرعلنی خبرگان روز 5 خرداد به پایان خواهد رسید.

طبق برنامه، اعضای خبرگان روز پنج‌شنبه ششم خردادماه پس از زیارت مرقد مطهر امام خمینی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها