أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۲۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
دولت انگلیس به رییس جمهور سابق جزایر مالدیو پناهندگی اعطا کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دولت انگلیس امروز (دوشنبه) به «محمد نشید» رییس جمهور سابق مالدیو پناهندگی سیاسی اعطا نمود.

به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین»  محمد نشید در سال 2015 به دنبال محاکمه و به دلیل انتقادهای بین‌المللی بابت استبداد و خودکامگی در کشورش به زندان افتاد. او در 7 فوریه 2012 در پی اعتراضات گسترده داخلی از مقام خود استعفا داد و سپس مدعی شد که استعفای او به زور تفنگ‌های افسران پلیس و ارتش صورت گرفته است.

نشید اولین رییس جمهور منتخب دموکرات این کشور بود که در ژانویه و به بهانه معالجه درد کمر و فشارهای بین‌المللی بر «عبدالله یامین» رییس جمهور کنونی این کشور به انگلیس رفت. نشید به محض ورود به انگلیس با «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دولت مالدیو  از اعطای پناهندگی سیاسی به محمد نشید انتقاد کرده است. یامین رییس جمهور کنونی مالدیو نیز به خاطر دستگیری 18 روزنامه نگار با انتقادهای بین‌المللی مواجه شده است.

مالدیو جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند است. پایتخت این کشور ماله وجمعیتش 328 هزار نفر است. دین رسمی این کشور اسلام است. مالدیو سال 1965 از بریتانیا جدا  و مستقل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها