أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۳۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
درآستانه دومین سال از ظلم آشکار وزارت علوم به ۴۰۰۰ دانشجوی بورسیه:
در این بیانیه آمده است: " دو سال از شروع علنی این ماجرای ظالمانه می گذرد و نه تنها با عوامل این جنایت علیه حقوق شهروندی دانشجویان بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران برخورد نشد، بلکه به نشانه قدردانی، یکی از جدی ترین آن ها نیز به پاس این خوش خدمتی عظیم، به ماموریت در کشور روسیه فرستاده شد."
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، درآستانه دومین سال از ظلم آشکار وزارت علوم به 4000 دانشجوی بورسیه، مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در بیانیه ای نسبت به عدم پیگیری جدی و اقدام موثر مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای نظارتی در پرونده سیاسی دانشجویان بورسیه گلایه نمودند و خواستار اجرای عدالت در این موضوع مهم شدند.

متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال شده است در ادامه می آید:

امروز وارد دومین سالگرد شروع جنگ نا برابر و فتنه گرانه عوامل معلوم الحال مستقر در وزارت علوم علیه نزدیک به 4000 دانشجوی دکترای بورسیه شده ایم. در سال 1393 در چنین روزی مجتبی صدیقی با مصاحبه سراسر کذب و خیالبافی خود، شمشیر کینه و عداوت خود و عوامل بالاسری خود را علیه فضای آرام و سالم علم و پژوهش در وزارت علوم بست و بذر بادی را کاشت که طوفان بی آبرویی و سو مدیریت خود و همکاران پیدا و پنهان بی اخلاق خود مانند غلامی را درو کرد.

مجتبی صدیقی در این روز با قرائت آماری دروغ و اثبات نشده از تخلفات خیالی دانشجویان مظلوم بورسیه، تخم بی اعتمادی نخبگان علمی این کشور را به دستگاه عریض و طویل دولتی کاشت، که قرار بود حامی آنان باشد نه دشمن ایشان. همو بود که با برگزاری یک شو نمایشی خبری، توپخانه شبکه های ضدانقلاب خارجی و بعضی رسانه های داخلی را علیه سربازان خط مقدم جبهه تولید علم به کار انداخت.

صدیقی در این نمایش یک طرفه، ابتدا تخلفات اثبات نشده ناشی از توهمات خود و تیم پشت صحنه را، در سایه ضعف مدیریت و اراده وزیر بی اختیار وقت، به صورت قطعی اعلام عمومی کرد، سپس به فکر افتاد که این تخلفات باید اثبات نیز شود؛ آنهم به این طریق که به صورت فرمایشی، کمیته ای متشکل از نیروهای تحت امر، ایجاد شد و آن ها نیز طبق میل مسئولان وزارت علوم و خارج از هر گونه عدل و انصاف، ماشین امضای احکام صادره از سوی صدیقی بودند.

دو سال از شروع علنی این ماجرای ظالمانه می گذرد و نه تنها با عوامل این جنایت علیه حقوق شهروندی دانشجویان بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران برخورد نشد، بلکه به نشانه قدردانی، یکی از جدی ترین آن ها نیز به پاس این خوش خدمتی عظیم، به ماموریت در کشور روسیه فرستاده شد. دولت تدبیر و امید با این کار خود به جای اصلاح عملکرد ضعیف خود در حوزه علم و فناوری، تیر خلاص را به اعتماد جامعه نخبگان علمی به سیستم دولتی زد.

مسئولان محترم دولت اگر سری به دانشگاه ها و مراکز علمی بزنند، خواهند دید که چه رکود سنگین و ناامنی روانی غم انگیزی بر این محیط ها حاکم است. هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درخصوص کاهش رشد علمی و تنزل رتبه علمی ایران اسلامی در جهان، نشان از اهمیت و حساسیت موضوع دارد. وزارت علوم یکی از ضعیف ترین دوره های مدیریتی خود را در سال های پس از انقلاب می گذراند که با عملکرد خود تیشه به ریشه اصلی ترین سرمایه این کشور یعنی سرمایه انسانی و نخبگان علمی آن زده است.

جای تاسف دارد که مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای نظارتی تاکنون هیچ اقدام موثری برای برخورد با این جو فاجعه بار حاکم بر وزارت سیاست زده علوم نکرده اند، تا جایی که شکایات دانشجویان بورسیه علیه عاملان اصلی این ماجراها، نیز رسیدگی نشده است.

ما دانشجویان بورسیه، به عنوان سربازان خط مقدم عرصه علم و آگاهی، اعلام می کنیم که تا مجازات عوامل اصلی این پرونده، ساکت نخواهیم بود و دیر نیست روزی که دست عدالت خداوند قهار، انتقام آبروی به ناحق ریخته ما و تمام شکنجه های روحی خود و خانواده هایمان را از این دست های پشت پرده بستاند.

مجمع  دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها