أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۳۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
خوشبختانه همان روحیه مقاومتی که در زمان جنگ طنین انداز شده بود امروزه در سوریه عراق و فلسسطین توسط جوانان همین کشور وجود دارد و من مطمنم که اگر به دختران و زنان ما هم اذن جهاد داده شود همپای مردان برای دفاع از حرم کوتاهی نخواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سید مرتضی خلیلی  رزمنده و جانباز و مسؤل سابق یادمان شهدای شلمچه  در گفت و‌گو با طنین یاس، ضمن بزرگداشت روز مقاومت و روز دزفول در این رابطه گفت: مبحث مقاومت به ویژه در شهر‌های خرمشهر و آبادان ودزفول بسیار تاریخی و حماسه ساز در تاریخ به ثبت رسیده است که همگان می‌دانند که سی و اندی کشور به رژیم منفور صدام کمک کردند تا این حصر مقاومت را در هم شکنند در حالی که در سپاه خرمشهر فقط یک آرپی چی زن به نام سید صالح موسوی وجود داشت و در این سی و پنج روز از مقاومت زنان و دختران ما پای به پای مردان ایستادگی کردند و نگذاشتند دشمن به آمال و آرزوی خود برسد همچنین روز دزفول که در تقویم به ثبت رسیده است از آن نظر مهم است که دزفول مقر پایگاه هوایی کشور در زمان جنگ بوده است و بیشتر هواپیما‌های ما از این شهر به مقر دشمن حمله می‌کردند و در مقابل هم دشمن گلوله‌های شش متری را در داخل کوچه‌های سه متری شهر دزفول پرتاب می‌کرد اما مردم تا پای جان ایتادند و شهر دزفول را رها نکردند.
 
وی ادامه داد: از شیرزنان آن زمان که در جبهه مقاومت و پایداری دلاورانه جنگیدند می‌توان از خانم‌ها سکینه هویزی عارف زاده شهیده شهناز محمدی شهیده شهناز حاجی شاه خانم زمانی همسر شهید موسوی و خانم زهرا حسینی نویسنده کتاب دا نام برد که هم در رکاب دیگر عزیزان اسلحه به دست گرفتند و هم در پشت جبهه به بهترین شکل آمادگی خود را در درمان و بهداشت و همچنین تغذیه رزمندگان نشان دادند.همچنین خانم پورحیدری که هم خود در حوزه مقاومت بسیار ایستادگی کرد و هم دو فرزندش شهید شدند و همسرش که به اسارت دشمن درآمد و این گونه زنان نمونه تجلی زنان آسمانی هستند که باید بیشتر از این‌ها از آن‌ها در محافل و مناسبت‌ها نام برد.
 
زنانی با اسلحه‌های ام یک در کوچه پس کوچه‌های شهر
 
خلیلی افزود: به هرحال زنان ما در آن زمان به آن صورت آموزش خاص نظامی ندیده بودند اما چون عرق و علاقه وطن داشتند تا پای جان ایستادند و ایستادگی کردند تا اینکه شهید جهان آرا بخشی را به عنوان سپاه خواهران خرمشهر راه اندازی کردند و آموزش نظامی به زنان و دختران در آن مکان انجام می‌شد تا جایی که در کوچه‌ها زنان با اسلحه ام یک در مقابل نیروی صدام مقاومت می‌کردند.
 
مسؤل سابق یادمان شهدای شلمچه  به روحیه بالای دختران و زنان امروزی در امر جهاد در سوریه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همان روحیه مقاومتی که در زمان جنگ طنین انداز شده بود امروزه در سوریه عراق و فلسسطین توسط جوانان همین کشور وجود دارد و من مطمنم که اگر به دختران و زنان ما هم اذن جهاد داده شود همپای مردان برای دفاع از حرم کوتاهی نخواهند کرد.
 
زنانی چماق به دست در دل شب برای نگهبانی از اجساد شهدا
 
این رزمنده دوران جنگ الگو برداری از شهدا به خصوص شهدای زنان دوران جنگ را برای دختران جوان امروزی ضروری برشمرد و افزود: دختر دانشجو و خواهر جوان امروز ما که نسل دوم و سوم این انقلاب هستند و جنگ را درک نکرده اند به اعتقاد من باید الگوی خود را شهدا قرار دهند و بدانند که چه شیرزنانی در حفظ این انقلاب چه در زمان انقلاب و چه درجنگ هشت ساله نقش داشته اند و از خصوصیات آن‌ها الگو برداری کنند.واقعا بسیار سخت است که زنان ما چماق به دست در دل شب از اجساد شهدا مواظبت و نگهبانی می‌کردند تا بچه‌های رزمنده از راه برسند تا این اجساد مطهر را دفن کنند.
 
وی غیرت دینی و پیروی از راه اهل بیت را مانعی بزرگ برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن دانست و اظهار کرد: امروزه متاسفانه ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای نسل خواهران ما بسیار زیاد برنامه ریزی کرده اند و به طریق‌های مختلف به این قشر فشار و آسیب وارد می‌سازند اما دختران جوان ما باید بدانند که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که غیرت دینی و پیروی از اهل بیت حرف اول را می‌زند و نباید به دشمن اجازه نفوذ در خود را داد. دختران جوان باید بدانند امروزه غفلت از شهدا به ضررشان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها