کد خبر: ۳۷۷۵۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
وقوع ۶ مورد نقض آتش بس و اقدام ارتش سوریه برای مجبور کردن داعش نسبت به عقب نشینی از مواضع خود در اطراف شهر تدمر از مهمترین تحولات سوریه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه مستقر در حمیمیم که وابسته به وزارت دفاع روسیه است از ثبت ۶ مورد نقض آتش بس در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این مرکز در بیانیه خود اعلام کرد که ۵ مورد از موارد مذکور در استان دمشق و یک مورد دیگر نیز در استان لاذقیه به وقوع پیوسته است.

بنا بر این بیانیه تروریست های گروه موسوم به جیش الاسلام مواضع نیروهای دولتی سوریه در مناطق زبدین، دوما، حوش خرابو، جوبر و حوش الفاره در استان دمشق را مورد حمله خمپاره ای قرار دادند. تروریست ها همچنین منطقه کرامیل در استان لاذقیه را بمباران کردند.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه با اعلام پایدار بودن آتش بس در اغلب مناطق سوریه اعلام کرد که مجموع مناطق سوری که به آتش بس پیوسته اند به ۱۱۷ منطقه رسیده و تعداد گروه های مسلح ملحق به آتش بس بدون تغییر ۵۹ گروه باقی مانده است.

مرکز حمیمیم همچنین از برقراری آتش بس در غوطه شرقی و شهر داریا در حومه دمشق به مدت ۷۲ ساعت از بامداد روز سه شنبه خبر داد. در همین راستا مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که پس از دعوت روسیه برای برقراری آتش بس در داریا و غوطه شرقی این مناطق روز سه شنبه با آرامش نسبی مواجه بودند.

بنا بر بیانیه مرکز حمیمیم نیروهای ارتش سوریه تروریست های داعش را مجبور کردند از مواضع خود در اطراف شهر تدمر در استان حمص عقب نشینی کنند. این مرکز همچنین افزود که عناصر گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره به عملیات خود علیه نیروهای ارتش سوریه به منظور ناکام گذاشتن آتش بس ادامه می دهند.

در همین حال تروریست های این گروه اردوگاه آوارگان حندرات و همچنین محلات شیخ مقصود، الخالدیه و صلاح الدین شهر حلب را مورد حمله خمپاره ای قرار دادند. تروریست های جبهه النصره مناطق حاکور و کنسبا در استان لاذقیه و منطقه مرج السلطان در استان دمشق را نیز بمباران کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین تلاش های مکرر تروریست های جبهه النصره برای سیطره بر نیروگاه برق یک منطقه کوهستانی در استان حماه را ناکام گذاشتند. ارتش سوریه با حمله تروریست ها به یکی از مواضع خود در جرود القلمون غربی نیز مقابله کرد.

از سوی دیگر در پی بمباران منطقه الزهراء در حومه شمالی حلب یک زن شهید و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها