أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۵۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
آخرین خبرها از عملیات آزادسازی فلوجه
عملیات آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار، از اواخر شب یکشنبه با دستور حیدر العبادی و با مشارکت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی و عشایر اهل سنت آغاز شده است.در این عملیات بیشتر روستاهای پیرامون شهر فلوجه و ناحیه الکرمه (در شرق فلوجه) آزاده شده و بیشتر فرماندهان داعش، منطقه را ترک و فرار کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، عملیات آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار، از اواخر شب یکشنبه با دستور حیدر العبادی و با مشارکت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی و عشایر اهل سنت آغاز شده است.در این عملیات بیشتر روستاهای پیرامون شهر فلوجه و ناحیه الکرمه (در شرق فلوجه) آزاده شده و بیشتر فرماندهان داعش، منطقه را ترک و فرار کرده‌اند.

شهر گرمه در حال آزادی کامل

منطقه "گرمه"یکی از نزدیک ترین شهر های نزدیک به شهر فلوجه است که  به طور کامل از شهر فلوجه جدا شده و بخش‌های زیادی از آن نیز به دست نیروهای داوطلب مردمی آزاد شده است، انتظار می‌رود امروز منطقه الگرمه در نزدیکی فلوجه به طور کامل آزاد شود.
همچنین روز سه‌شنبه نیروگاه حرارتی که نقطه بسیار مهمی در صحنه عملیات آزادسازی فلوجه است آزاد شده

فرار گسترده داعشی‌ها با استفاده از تاریکی شب

 اغلب تروریست‌های داعشی شب گذشته با استفاده از تاریکی شب از مناطق عملیاتی گریخته‌اند،انتظار میرود امروز، ارتش و پلیس فدرال عراق خبر پاکسازی کامل شهر فلوجه را اعلام خواهند کرد.در همین حال نیروهای ارتش عراق و مردمی در عملیات آزاد سازی فلوجه مواضع تروریست‌های داعش را خمپاره ‌باران کرده‌اند.
نیروهای ارتش عراق روز سه شنبه در دومین روز عملیات خود مواضع گروه تروریستی داعش را در فلوجه با خمپاره هدف قرار داده‌اند.

از فرار داعشی ها تا آزادی گرمه

 این عملیات در منطقه وسیعی برگزار شده است که شهر فلوجه نیز شامل آن می باشد و آزاد خواهد شد، منطقه "کرمه" نیز بخشی از مناطقی است . برای این عملیات طرح کاملی با اشراف حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح ترسیم شده است که بر اساس آن به هر بخش از نیروهای مسلح عراقی مأموریت ویژه‌ای محول شده است. ارتش مأموریت های ویژه خود را دارد و پلیس فدرال نیز مأموریت های جداگانه دیگری دارد، بر همین اساس ماموریت های ویژه‌ای نیز به نیروهای داوطلب مردمی سپرده شده است.

تاکنون اطلاعات دقیقی از کشته‌های داعشی به دست من نرسیده است هم اکنون در برخی مناطق در حومه شهر فلوجه درگیری‌هایی در جریان است. تاکنون نیروهای عراقی وارد مرکز شهر فلوجه نشده‌اند و تنها در حومه شهر درگیر هستند. مرحله پایانی عملیات ورود به مرکز شهر و پاکسازی کامل آن خواهد بود.

رعایت آداب جهاد در فلوجه

آیت الله سیستانی از مبارزان عراقی خواست در عملیات آزادسازی فلوجه آداب جهاد را رعایت کنند.
 شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا بار دیگر از همه مبارزان عراقی خواست به عملیات آزادسازی فلوجه به توصیه های مرجعیت پایبند باشند.
وی خاطرنشان کرد آیت الله سیستانی در توصیه های خود بر ضرورت پایبندی به آداب جهاد تاکید کرده و اظهار داشته است جهاد دارای آدابی است که حتی در برخورد با غیرمسلمانان نیز باید مراعات شود.

دستورالعمل داعش قبل از آغاز نبرد فلوجه

داعش قبل از آغاز نبرد فلوجه به عناصر خود فرمان داده است که برای انتقال خانواده های خود به مناطق امن خارج از فلوجه آماده شوند.
داعش همچنین تأکید کرده است که با بمبگذاری و منفجر کردن خانه‌ها، اداره‌ها و مساجد، اینگونه وانمود کنند که این انفجارها اقداماتی انتقامجویانه علیه اهل سنت است.
داعش علاوه بر این به عناصر خود در فلوجه فرمان داده، لباس مشابه نیروهای بسیج مردمی به تن کنند و زندانیان را به قتل برسانند و فیلم آن را منتشر کنند.

از فرار داعشی ها تا آزادی گرمه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها