أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۵۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
دبیرکل ناتو تاکید کرد که اگر دولت توافق ملی لیبی درخواست دهد، ائتلاف ناتو آماده مداخله در لیبی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر ایتالیا پیشتر به تلویزیون "ریپوبلیکا" گفته بود که ایتالیا قصد اعزام نیرو به لیبی ندارد و رم می‌خواهد که از طریق ابزارهای دیپلماتیک ثبات در این کشور ارتقا یابد. به گفته رنتزی، هر تصمیم مرتبط با اعزام نیروهای ایتالیایی به خارج باید در پارلمان تایید شود.

با این حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس خبری مشترک با رنتزی گفت: ما آماده کمک به لیبی برای ایجاد نهادهای دفاعی هستیم اما این در صورتی است که دولت توافق ملی جدید درخواست کند. اخیرا با فائز مصطفی سراج، نخست‌وزیر لیبی درباره چگونگی کمک ناتو گفت‌وگو کردم و او به‌زودی تیمی از کارشناسان به ناتو اعزام می‌کند تا مشخص شود که چگونه می‌توانیم به آن دولت کمک کنیم.

در پی برکناری معمر قذافی رهبر مخلوع لیبی در سال 2011 از قدرت، دو دولت رقیب در طرابلس و طبرق تشکیل شد. بی‌ثباتی منجر به ظهور چندین گروه‌ تروریستی و افراطی خصوصا داعش شد و آنها حملاتی را علیه تاسیسات نفتی و سایر مراکز مهم لیبی ترتیب می‌دهند.

در دسامبر 2015، دولت‌های رقیب لیبی (شورای پارلمان طبرق و کنگره ملی منحل شده مستقر در طرابلس) برای تشکیل دولت توافق ملی و پایان کشمکش سیاسی توافق کردند. فائز سراج اکنون رئیس دولت توافق ملی لیبی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها