أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۵۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، به دفاع استقلال چه نمره‌ای باید در طول فصل داد؟ در کدام بازی‌ها مدافعان استقلال توانستند این تیم را نجات دهند؟ اصلا اگر دروازه‌بان این تیم رحمتی نبود چه بلایی سر این تیم در بازی‌های بزرگ می‌آمد؟ زیاد دور نرویم بازی‌های آخر این تیم را کمی مرور کنیم. همان بازی‌هایی که اگر استقلال صدرنشین، امتیازاتش را کسب می‌کرد جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر می‌برد.

اصلا چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس با حرکت لاک پشتی یک پله بالاتر از استقلال در جدول لیگ برتر نشست. بازی استقلال با تیم‌های سپاهان، استقلال خوزستان، پرسپولیس و حتی بازی این تیم با صبا را در ذهن مرور کنید. چند اشکال را می‌توان از خط دفاعی این تیم گرفت؟ چه شد که در طول فصل به غیر از مگویان، مظلومی نتوانست یک مدافع وسط مطمئن در کنار مدافع ارمنستانی خود بگذارد؟ شاید بیشترین مدافعی که در فصل جاری به همراه مگویان فرصت حضور در بازی‌ها را به دست آورد،  حنیف بود.

  اما عمران‌زاده در این بازی‌ها چه کار کرد؟ منهای بازی‌هایی مثل بازی با نفت که گل به خودی زد، بعضا با توپ‌هایی که در طول بازی لو داد هم‌تیمی‌هایش را برای جبران اشتباه او به زحمت انداخت. اوج خلاقیت این بازیکن و دیگر مدافع استقلال در روز بازی با تراکتور نمایان شد. حاج‌محمدی در بازی با تراکتور آنقدر اشتباه داشت که اشتباهات حنیف زیر تمام اشتباهات او گم شد و در آن بازی دیگر کسی از عمران‌زاده انتقاد نکرد!

  کلکسیون اشتباهات مدافعان استقلال باعث شد تا خرید مگویان در خط دفاع استقلال به خرید طلایی تبدیل شود و استقلال در بازی با تراکتور حسرت محرومیت او را بخورد. این نگرانی با از دست رفتن قهرمانی هم از بین نرفت. استقلال در بازی با صبا که برای سهمیه آسیا می‌جنگید مدیون هوشیاری مدافع ارمنستانی خود شد و بیش از پیش متوجه شد که اگر قرار است در فصل نقل و انتقالات دست به خانه تکانی بزند باید از خط دفاعی خود شروع کند و شاید زودتر از هر بازیکنی باید چمدان حنیف عمران زاده را دم در بگذارد.

  اشکالات زیاد است و آمار بازی‌ها و فرصت‌هایی که از دست رفت خودش بیانگر همه چیز است اما در تنها فرصت باقیمانده استقلال چه شرایطی در خط دفاع این تیم حاکم خواهد بود؟ مدافعان استقلال که فصل پر اشتباهی را پشت سر گذاشتند می‌توانند در این بازی حداقل با کمترین اشتباه تیم خود را به سمت سکوی قهرمانی هل دهند. پرویز مظلومی برای شکست ذوب که کار سختی به نظر می‌رسد باید بیش از هر جای زمین برنامه‌ای برای مدافعان پراشتباه خود داشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها