أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۵۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
منجمان و علماي علم هيئت بر اين باروند جمعه اين هفته و همزمان با اذان ظهر، خورشيد كاملا عمود بر روي "كعبه" قرار خواهد گرفت و در اين لحظه، در حياط "مسجد الحرام" هيچ سايه اي وجود نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، عمره گزاران و زائران خانه خدا، جمعه اين هفته، مصادف با ۲۰ شعبان ۱۴۳۷ هجري قمري، شاهد اتفاقي خواهند بود كه فقط دو بار در سال محقق مي شود.

در اين پديده ستاره شناسي، خورشيد دقيقا در سال ۱۲:۱۸ و همزمان با اذان ظهر كاملا عمود بر خانه "كعبه" قرار خواهد گرفت و در اين لحظه هيچ سايه اي در حياط "مسجد الحرام" قابل مشاهده نخواهد بود.

يكي از دانشمندان علم نجوم با اعلام اين خبر گفت: در لحظه عمود شدن خورشيد بر روي خانه كعبه، هركسي كه مي تواند خورشيد را ببيند، به راحتي خواهد توانست، جهت قبله را به طور دقيق به دست آورد.

«ملهم هندي» تصريح كرد: در اين لحظه اگر كسي رو به خورشيد ايستاده و آن را بين دو چشم خود قرار دهد، ۱۰۰ درصد به سمت قبله ايستاده است.

استقبال به قبله يكي از شروط صحت نماز است و نمازگزاران موظفند در هنگام برپايي نماز، تا حد ممكن به دقيق ترين شكل، جهت خود را به سمت كعبه قرار داده و نماز را برپا دارند.

گفتني است هر سال فقط دو روز اين امكان وجود دارد كه هركسي كه خورشيد را در آسمان مشاهده مي كند، با اين دقت، جهت قبله را تشخيص دهد و اين پروسه نيازمند هيچ محاسبه اي نمي باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها