أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۶۰۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۴     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
قائم مقام بانک مرکزی از رشد 17.1 درصدی پایه پولی در پایان سال 1394 خبر داده و گفت که حجم پایه پولی در پایان سال گذشته به 153 هزار و 570 میلیارد تومان رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، قائم مقام بانک مرکزی از رشد 17.1 درصدی پایه پولی در پایان سال 1394 خبر داده و گفته است: حجم پایه پولی در پایان سال گذشته به 153 هزار و 570 میلیارد تومان رسید. 
 
با توجه به اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته بیش از 57.2 هزار میلیارد تومان بر حجم پایه پولی افزوده شده است. 
 
این در حالی است که در دولت نهم 34.3 هزار میلیارد تومان بر حجم پایه پولی افزوده شد و در دولت دهم 45.2 هزار میلیارد تومان به پایه پولی اضافه شده بود. 
 
رشد پایه پولی در دولت یازدهم رکورد همه دولت‌های قبل را شکست
 
 
تا قبل از دولت فعلی،‌ دولت دهم رکورددار افزایش پایه پولی بود که با توجه به آمار جدید باید گفت این رکورد به دولت یازدهم منتقل شده است. 
 
البته ناگفته نماند که رشد 57 هزار میلیارد تومانی پایه پولی در 31 ماه اول دولت یازدهم رخ داده و مطمئنا تا پایان 4 سال این دولت، پایه پولی رکوردهای جدیدتری به جای خواهد گذاشت. 
 
لازم به یادآوری است روحانی پیش از این بارها از دولت قبل بابت افزایش پایه پولی برای تأمین اعتبار طرح مسکن مهر انتقاد کرده بود. 
 
 
اظهارات روحانی را می‌توان در راستای همان خط انتقادی نسبت به عملکرد دولت قبل در افزایش پایه پولی (چاپ پول پرقدرت و تورم‌زا) و متمایز جلوه دادن عملکرد دولت یازدهم در این زمینه دانست. 
 
رشد پایه پولی در دولت یازدهم رکورد همه دولت‌های قبل را شکست
 
 
اما واقعیت آن است که برخلاف سخنان روحانی، پایه پولی در دولت یازدهم نه تنها کنترل نشده بلکه کاملاً صعودی بوده است. 
 
با توجه به آمار فوق که همگی در سایت بانک مرکزی قابل مشاهده است، باید سخنان روحانی را ناشی از اطلاعات نادرستی دانست که به وی درباره کنترل پایه پولی داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها