أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۷۶۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
نماینده آمریکا در امور هماهنگی برجام، بامداد پنجشنبه به سوالات قانونگذاران آمریکایی درباره تمدید 10 ساله قانون تحریم ایران پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی در نشست استماع کمیته بانکداری مجلس سنا به سوالات قانونگذاران این کشور درباره موضع دولت بارامک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تمدید 10 ساله «قانون تحریم ایران» پاسخ گفت. 

«قانون تحریم ایران» مصوب سال 1996 است و زیربنای بسیاری از تحریم‌های وضع شده علیه ایران به بهانه‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. این قانون در سال 2016 منقضی می‌شود. نمایندگان کنگره آمریکا در ماه‌های گذشته بارها گفته‌اند قصد دارند این قانون را برای 10 سال دیگر تمدید کنند، اما کاخ سفید خواستار اجتناب از شتابزدگی شده و هر گونه اقدام نمایندگان در این باره را به وتو تهدید کرده است. 

نمایندگان کنگره آمریکا در مقاطع زمانی مختلف، از جمله در نشست بامداد پنجشنبه کمیته بانکداری، گفته‌اند تمدید این قانون، برای بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران در حالت فرضی تخطی این کشور از تعهداتش در «برجام» ضروری است. 

«استفان مول»، نماینده دولت اوباما برای امور هماهنگی «برجام»، در نشست سنا گفت: «بودن یا نبودن قانون تحریم‌ ایران برای بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران ضروری نیست. ما با احکام اجرایی به اندازه کافی در این باره اختیار داریم.»

وی افزود: «دولت، آماده همکاری با کنگره درباره این قانون است. ما باید ببینیم این قانون (قبل از تمدید) چه شکلی می‌گیرد. اشکال مختلفی از آن وجود داشته‌اند، بنابراین لازم است که ما گفت‌وگوی لازم را در این باره داشته باشیم.»

اعضای کمیته بانکداری سنا از استفان مول بابت ارائه پاسخ‌های مبهم و دو پهلو به این پرسش انتقاد کردند.

باب کورکر، نماینده جمهوری‌خواه به دیپلمات آمریکایی گفت: «حرف‌های شما بسیار دو پهلو به نظر می‌رسد، همان‌طور که قبلاً هم در موقعیت‌های مختلف همین‌طور بوده است.»

رابرت منندز، یکی از دو قانونگذار تهیه‌کننده طرح تمدید این قانون برای 10 سال دیگر هم استفان مول را در این باره به چالش کشید و از وی خواست درباره اینکه آیا تمدید این قانون را نقض برجام می‌بیند، توضیح بدهد.

مول در پاسخ گفت: «باید ببینیم که این طرح در چه زمانی ارائه می‌شود.»

منندز گفت: «این با همه چیز‌هایی که به ما در نشست‌های کمیته روابط خارجی سنا گفته شده تفاوت دارد. من نمی‌توانم بفهمم که چطور ما نمی‌توانیم این قانون را به همین شکلی که هست تمدید کنیم تا ایرانی‌ها بدانند که سال‌ها بعد از توافق هسته‌ای اگر تخلفی مرتکب شدند، تحریم‌ها به سرعت باز می‌گردند.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها