يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۷۶۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
تاکنون از انسان های بی احساس و یا کم احساس اصطلاحا به عنوان روبات یاد می شد، اما به نظر می رسد با پیشرفت فناوری روبات ها هم صاحب قلب و احساس شوند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، روبات "پیپر" که با همین ویژگی به عنوان آخرین دستاورد فن آوری هوش مصنوعی به معرض نمایش گذاشته شد، مورد توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه پاریس قرارگرفت.

شرکت "سافت بانک " که دو سال پیش ساخت این روبات را آغاز کرد، می گوید: پیپراحساسات انسان را می فهمد و دارای یک موتورعاطفی است که به واسطه آن می تواند علاوه بر لحن صدا، اشاره ها و عبارت ها را درک کند.

شرکت مزبورمی گوید: انسان می تواند با این روبات ارتباط برقرارکند و پیپر بدین ترتیب قادرخواهد بود همانند برخورد انسان با دوستان و خویشاوندان ماموریت های متعددی انجام دهد.

این شرکت ژاپنی از مردم خواست پیشنهادها و ایده های خود را برای تقویت روبات هوشمند ارائه کنند.

روبات پیپرکه با تکیه به فناوری های نو می تواند بخندد، به سرعت فروش زیادی پیدا کرد و اکنون درنقش گارسون فروشنده و نماینده خدمات فروش در دست کم  500 شرکت ژاپنی مشغول فعالیت است.

قیمت پیپر 198 هزار ین معادل هزار و هشتصد دلار است و در ژاپن متقاضی بسیار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها